معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی:
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اغلب همکاران به دلیل مشغله فراوان حرفهای به فراگیری نیازهای واقعی خود توجه کافی نداشته و یا در برخی موارد، از یافتههای جدید علمی در برخورد با بیماران اگاهی ندارند، تصریح کرد: «ارتباط و تعامل پزشک با بیمار، نقش موثری در رضایتمندی بیمار، نتایج درمان، هزینههای پزشکی، کفایت بالینی پزشکان و حتی شکایت از پزشکان داشته است.»
آموزش پزشکی سرمایه بزرگی است که نباید از آن غافل شد
24 آبان 1401 ساعت: 12:8
24 آبان 1401 ساعت: 12:8
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اغلب همکاران به دلیل مشغله فراوان حرفهای به فراگیری نیازهای واقعی خود توجه کافی نداشته و یا در برخی موارد، از یافتههای جدید علمی در برخورد با بیماران اگاهی ندارند، تصریح کرد: «ارتباط و تعامل پزشک با بیمار، نقش موثری در رضایتمندی بیمار، نتایج درمان، هزینههای پزشکی، کفایت بالینی پزشکان و حتی شکایت از پزشکان داشته است.»

به گزارش سپید، بابک شکارچی در گفتوگو با سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت برنامههای آموزش مداوم برای گروههای مختلف جامعه پزشکی و با توجه به اینکه برگزاری برنامههای بازآموزی و به روزرسانی اطلاعات پزشکی آنان یکی از مهمترین وظایف معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی به شمار میرود، اظهار کرد: «یکی ازمسئولیتهای مهم این معاونت کمک به پزشکان جهت پیشرفت و بهبود تواناییهای شغلی آنان است که در این راستا هر هفته اقدام به برگزاری برنامههای بازآموزی برای گروههای مختلف جامعه پزشکی نمودهایم.»
وی توجه به نیازهای آموزشی گروههای هدف را از جمله عوامل ضامن کیفیت برگزاری همایشها عنوان کرد و افزود: «معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی سعی نموده است تا با رفع نقایص و تقویت نقاط قوت و همچنین توجه به میزان کارایی آموزشها از جنبه محتوی و روشهای مورد اجرایی نسبت به برگزاری برنامههای آموزشی برای جامعه پزشکی اقدام نماید.»
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: «برای تدوین برنامههای آموزشی در گام اول باید نیازهای آموزشی فراگیران را شناسایی و اولویتبندی نمود تا برنامهریزی آموزشها مرتبط با فعالیت حرفهای همکاران صورت پذیرد.»
شکارچی با بیان اینکه اغلب همکاران به دلیل مشغله فراوان حرفهای به فراگیری نیازهای واقعی خود توجه کافی نداشته و یا در برخی موارد، از یافتههای جدید علمی در برخورد با بیماران آگاهی ندارند، تصریح کرد: «ارتباط و تعامل پزشک با بیمار، نقش موثری در رضایتمندی بیمار، نتایج درمان، هزینههای پزشکی، کفایت بالینی پزشکان و حتی شکایت از پزشکان داشته است. بازتاب تاکید روزافزون بر مهارتهای ارتباطی در پزشکی و آموزش آن را میتوان در بیانیههای مجامع بینالمللی، رهنمودهای دانشکدههای پزشکی و استانداردهای حرفهای و آموزشی پزشکان مشاهده کرد.»
وی خاطرنشان کرد: «آموزش پزشکی سرمایه بزرگی است که به دلیل ارتباط با سلامت جامعه و نقش اساسی آن در توسعه باید مورد توجه خاص قرار گیرد؛ لذا حضور همکاران گروههای مختلف در برنامههای بازآموزی میتواند به رشد و توسعه سلامت عمومی جامعه کمک شایانی نماید.»
وی توجه به نیازهای آموزشی گروههای هدف را از جمله عوامل ضامن کیفیت برگزاری همایشها عنوان کرد و افزود: «معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی سعی نموده است تا با رفع نقایص و تقویت نقاط قوت و همچنین توجه به میزان کارایی آموزشها از جنبه محتوی و روشهای مورد اجرایی نسبت به برگزاری برنامههای آموزشی برای جامعه پزشکی اقدام نماید.»
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: «برای تدوین برنامههای آموزشی در گام اول باید نیازهای آموزشی فراگیران را شناسایی و اولویتبندی نمود تا برنامهریزی آموزشها مرتبط با فعالیت حرفهای همکاران صورت پذیرد.»
شکارچی با بیان اینکه اغلب همکاران به دلیل مشغله فراوان حرفهای به فراگیری نیازهای واقعی خود توجه کافی نداشته و یا در برخی موارد، از یافتههای جدید علمی در برخورد با بیماران آگاهی ندارند، تصریح کرد: «ارتباط و تعامل پزشک با بیمار، نقش موثری در رضایتمندی بیمار، نتایج درمان، هزینههای پزشکی، کفایت بالینی پزشکان و حتی شکایت از پزشکان داشته است. بازتاب تاکید روزافزون بر مهارتهای ارتباطی در پزشکی و آموزش آن را میتوان در بیانیههای مجامع بینالمللی، رهنمودهای دانشکدههای پزشکی و استانداردهای حرفهای و آموزشی پزشکان مشاهده کرد.»
وی خاطرنشان کرد: «آموزش پزشکی سرمایه بزرگی است که به دلیل ارتباط با سلامت جامعه و نقش اساسی آن در توسعه باید مورد توجه خاص قرار گیرد؛ لذا حضور همکاران گروههای مختلف در برنامههای بازآموزی میتواند به رشد و توسعه سلامت عمومی جامعه کمک شایانی نماید.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد