نیاز به حمایتهای وزارت بهداشت از 3 هزار دانشآموز اوتیسم
وزارت آموزش و پرورش در یازدهمین نشست از سری نشستهای گفتوگوی هفته که در راستای همکاری این نهاد با سایر ارگانهای مختلف برگزار میشود، میزبان سعید نمکی وزیر بهداشت بود تا ضمن ارائه گزارشی از تلاشهای این وزارت خانه در رابطه با تامین سلامت بیش از 16 میلیون دانشآموز و معلم کشور به تبادل نظر با متولی سلامت کشور بپردازند.
ابراز نگرانی از اضافهوزن دانشآموزان دردوران کرونا
درخواست اتصال سامانه «نماد» به سامانه «سیب»
19 آبان 1399 ساعت: 10:8
درخواست اتصال سامانه «نماد» به سامانه «سیب»
19 آبان 1399 ساعت: 10:8
وزارت آموزش و پرورش در یازدهمین نشست از سری نشستهای گفتوگوی هفته که در راستای همکاری این نهاد با سایر ارگانهای مختلف برگزار میشود، میزبان سعید نمکی وزیر بهداشت بود تا ضمن ارائه گزارشی از تلاشهای این وزارت خانه در رابطه با تامین سلامت بیش از 16 میلیون دانشآموز و معلم کشور به تبادل نظر با متولی سلامت کشور بپردازند.
به گزارش خبرنگار سیپید، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست با بیان ایکه کرونا همه ماموریتهای آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: «مدرسه و آموزش حضوری گام مهمی در تکوین شخصیت، رشد روانی، سلامت، اجتماعی کردن و جامعه پذیری کودکان به شمار می رود و مدرسه و آموزش حضوری فرصتی برای ساختن آینده کشور است.»
وی افزود: «مدرسه حلقه اتصال آموزش و پرورش با دانشآموز و خانواده است و آموزش حضوری اولویت اول آموزش و پرورش و اطمینان بخش برای استمرار فعالیتهای آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت است. بنابراین زمانی میتوانیم از تعطیلی مدارس حرف بزنیم که تعطیلی عمومی اعلام شود.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «تا به امروز شاخص توده بدنی 60 درصد دانشآموزان اندازهگیری شده و آموزشهای لازم به خانوادهها و دانشآموزان برای کاهش وزن داده شده است.» وی با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی طرح «نماد» را توسعه دادهایم، خاطرنشان کرد: «این طرح در شبکه شاد در حال پیگیری است و برای افزایش تعداد مناطق و دانش آموزان تحت پوشش تلاش و برنامهریزی کرده تا هر دانشآموز یک مهارت اجتماعی را یاد بگیرد.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «کانون یاریگران زندگی و آموزشهای بهداشتی از دیگر طرحهای آموزش و پرورش است که محتوای متناسب با آنها تهیه و در شبکه شاد بارگذاری میشود. این مطالب ممکن است تا ۲۰ میلیون بار دیده شوند.»
حاجی میرزایی با بیان اینکه نقشه راه آموزش و پرورش، سند تحول آموزش و پرورش است،یادآور شد: «تربیت متوازن ۶ ساحت مطرح شده در آن سند از اهداف اجرایی آموزش و پرورش است که در اجرای ساحت بهداشت و سلامت به همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.»
وی در ادامه به فعالیتهای آموزش و پرورش از زمان شیوع کرونا پرداخت وبا بیان این که در فاصله یک هفته از تعطیلی مدارس برنامه آموزش تلویزیونی تشکیل شد و به ادامه فرایند آموزش به صورت غیر حضوری پرداختیم، گفت: «شبکه شاد در کوتاهترین زمان ممکن به یک شبکه بزرگ تبدیل و در بین اپلیکیشنهای کشور از نظر تعداد کاربر و خدمات مورد ارائه یکی از بزرگترین شبکههای کشور است و شبکه شاد به تدریج رشد کرده و مشکلات خود را هم کاهش داده است.»
وزیر آموزش و پرورش با بیا اینکه آموزش و پرورش همواره دغدغه فراهم کردن فرصتهای مناسب آموزشی و عدالت آموزشی را داشته است، اظهار کرد: «کرونا فرصتی فراهم کرد تا برای عدالت آموزشی و فرصتهای برابر آموزشی امکان جدیدی را ایجاد کنیم و اکنون میتوانیم با استفاده از شبکه شاد بهترین معلم را در دورترین مناطق کشور در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و محدودیتهای مکان مناسب و نیروی انسانی با کیفیت با استفاده از شبکه شاد رفع شده است.»
حاجی میرزایی به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور از خدمات جامعه سلامت کشور شامل پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر کرد و گفت: «در شرایطی که نظام و بهداشت و درمان کشور تحت شدیدترین تحریمهای ظالمانه قرار داشت اما عملکرد خوبی در قایسه با نظامهای بهداشتی که تحت هیچ تحریمی نبودند، دارد.»
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه ما درگیر یک مبارزه سخت هستیم اظهار کرد: «وزارت بهداشت در خط مقدم این مبارزه قرار دارد و ما به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان از تلاشهای ارزشمند انجام شده تشکر و اعلام آمادگی کردهایم که میتوانیم از طریق آگاهی دهی، به پیشبرد اهداف کمک کنیم.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «درجه بلوغ یک جامعه به میزان همافزاییها در درون آن جامعه برمیگردد و هرچقدر همکاری بین دستگاهها بیشتر باشد جامعه توسعه یافتهتر و آمادگیاش برای پیشرفت بیشتر است.» وی با بیان اینکه زمینههای متنوعی برای همکاری با وزارت بهداشت داریم و طی سالهای گذشته گامهای خوبی برداشته شده است، گفت: «همواره بر توسعه فعالیتها تاکید کرده ایم. طرح کوچ برای کاهش وزن و چاقی دانش آموزان در سال جاری در دست اجراست و به افزایش تحرک بدنی آنها کمک می کند تا بتوانند در این ایام با الگوی تغذیه مناسب تر از سلامتی خود مراقبت کنند.»
وی افزود: «همکاری این دو وزارتخانه میتواند کمیت و کیفیت طرحها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سبک زندگی سالم باید در مدارس پیگیری شود، گفت: «کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.»
حسینی با اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی تصریح کرد: «اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمیشود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری میشود.»
وی خاطرنشان کرد: «در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام میگیرد و امسال ٩٩درصد با به کارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: «باید از بدو تولد این شناساییها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرحها و غربالگریها هماهنگی نیست. درخواست میکنیم تا دادهها بههنگام و بهموقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.»
حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانشآموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: 3 هزار دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را میطلبد.»
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم افزوده شد و در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استانها و رشتهها بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت وسلامت بود که نشان میدهد این درس موردنیاز و اقبال دانشآموزان قرار گرقته است.»
حمیدی تصریح کرد: «سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم و در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان درنظر گرفته شده اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند.»
وی خاطرنشان کرد: «طرح «نماد» حاصل حمایت و تلاش وزیرآموزش و پرورش است و به این موضوع اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما میدهد که طرحهای دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببریم.»
حمیدی با بیان اینکه مدرسه محور کردن و دانشآموز محور کردن طرحها را در نظر داریم، گفت: «ویتامین D، سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و تمام این طرحها را بطور کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد.»
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «کوچ» اظهار کرد: «١۴درصد دانش آموزان که در کلاس ششم به ما میرسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMIهشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.»
وی یادآور شد: «المپیادهای درون مدرسهای، حیاط پویا، انجمنهای ورزشی و... همه به سمت مدرسه محوری سوق داده شده است.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را میخواهیم، تصریح کرد: «دومین مسئله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است. ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به دلیل کم سوادی والدین دانش آموزان آموزش خوبی نخواهند داشت.»
وی افزود: «با توجه به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد، ضروری است تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول ودوم در ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم آوری شود.»
وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت میخواهیم که در این طرح حمایتها وهمکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: «اتصال سامانه نماد به سامانه سیب بسیاری از مشکلات را حل میکند و میتوانیم پوشش بیمهای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم.»
حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه کرونا نشان داد که ساحتهای زندگی چقدر بهم پیوند دارند،گفت: «آموزش و پرورش رمز و راز گشودن بسیاری از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرحهای مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.»
وی تاکید کرد: «اسناد تحولی باید مبنا باشند و درسها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی بایدالگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دستیابی به این اهداف داشته باشیم.»
وی افزود: «مدرسه حلقه اتصال آموزش و پرورش با دانشآموز و خانواده است و آموزش حضوری اولویت اول آموزش و پرورش و اطمینان بخش برای استمرار فعالیتهای آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت است. بنابراین زمانی میتوانیم از تعطیلی مدارس حرف بزنیم که تعطیلی عمومی اعلام شود.»
نگرانی از افزایش وزن دانشآموزان در پی حضور دائمی در خانه
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که نگران در خانه ماندن کودکان در شرایط کرونا و افزایش وزن آنها هستیم،تصریح کرد: «برنامههای گوناگون ورزشی برای دانشآموزان پیش بینی کردهایم تا دانش آموزان تغذیه و تحرک خود را اصلاح کنند. ضمن اینکه طرح کوچ را در همین راستا راهاندازی کرده و تاکید داریم در شرایط کرونایی فعلی آموزش و پرورش باید بتوانند آن را اجرا کنند.»حاجی میرزایی ادامه داد: «تا به امروز شاخص توده بدنی 60 درصد دانشآموزان اندازهگیری شده و آموزشهای لازم به خانوادهها و دانشآموزان برای کاهش وزن داده شده است.» وی با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی طرح «نماد» را توسعه دادهایم، خاطرنشان کرد: «این طرح در شبکه شاد در حال پیگیری است و برای افزایش تعداد مناطق و دانش آموزان تحت پوشش تلاش و برنامهریزی کرده تا هر دانشآموز یک مهارت اجتماعی را یاد بگیرد.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «کانون یاریگران زندگی و آموزشهای بهداشتی از دیگر طرحهای آموزش و پرورش است که محتوای متناسب با آنها تهیه و در شبکه شاد بارگذاری میشود. این مطالب ممکن است تا ۲۰ میلیون بار دیده شوند.»
حاجی میرزایی با بیان اینکه نقشه راه آموزش و پرورش، سند تحول آموزش و پرورش است،یادآور شد: «تربیت متوازن ۶ ساحت مطرح شده در آن سند از اهداف اجرایی آموزش و پرورش است که در اجرای ساحت بهداشت و سلامت به همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.»
وی در ادامه به فعالیتهای آموزش و پرورش از زمان شیوع کرونا پرداخت وبا بیان این که در فاصله یک هفته از تعطیلی مدارس برنامه آموزش تلویزیونی تشکیل شد و به ادامه فرایند آموزش به صورت غیر حضوری پرداختیم، گفت: «شبکه شاد در کوتاهترین زمان ممکن به یک شبکه بزرگ تبدیل و در بین اپلیکیشنهای کشور از نظر تعداد کاربر و خدمات مورد ارائه یکی از بزرگترین شبکههای کشور است و شبکه شاد به تدریج رشد کرده و مشکلات خود را هم کاهش داده است.»
وزیر آموزش و پرورش با بیا اینکه آموزش و پرورش همواره دغدغه فراهم کردن فرصتهای مناسب آموزشی و عدالت آموزشی را داشته است، اظهار کرد: «کرونا فرصتی فراهم کرد تا برای عدالت آموزشی و فرصتهای برابر آموزشی امکان جدیدی را ایجاد کنیم و اکنون میتوانیم با استفاده از شبکه شاد بهترین معلم را در دورترین مناطق کشور در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و محدودیتهای مکان مناسب و نیروی انسانی با کیفیت با استفاده از شبکه شاد رفع شده است.»
حاجی میرزایی به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور از خدمات جامعه سلامت کشور شامل پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر کرد و گفت: «در شرایطی که نظام و بهداشت و درمان کشور تحت شدیدترین تحریمهای ظالمانه قرار داشت اما عملکرد خوبی در قایسه با نظامهای بهداشتی که تحت هیچ تحریمی نبودند، دارد.»
راهکارهای کاهش عوارض جسمانی استفاده از ابزارهای آموزشی
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این نشست نیز در رابطه با بروز برخی مشکلات جسمانی برای دانش آموزان در حین استفاده از ابزار هوشمند گفت: «پیشبینی شده است تا آموزشهای لازم از طریق شبکه شاد و تلویزیون ارائه شود، ویدئوهایی تولید شده که کمک میکند تا نحوه استفاده از این ابزار مناسبتر باشد. هر پدیده جدیدی عوارضی دارد که باید بر آن غلبه کنیم.» وی با بیان اینکه همه ما میدانیم که رفتار جامعه تحت تاثیر یادگیریهاست و هرچقدر بهبود پیدا کند رفتار جامعه اصلاح میشود، گفت: «یک سپاه بزرگ فرهنگی داریم که شامل یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون دانش آموز میشود. علاوه بر آن ارتباط وسیعی با خانوادهها داریم و این ارتباط وسیع میتواند در خدمت مصونیتبخشی و افزایش ظرفیت و توان تابآوری جامعه در خدمت عزیزان وزارت بهداشت قرار بگیرد.»وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه ما درگیر یک مبارزه سخت هستیم اظهار کرد: «وزارت بهداشت در خط مقدم این مبارزه قرار دارد و ما به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان از تلاشهای ارزشمند انجام شده تشکر و اعلام آمادگی کردهایم که میتوانیم از طریق آگاهی دهی، به پیشبرد اهداف کمک کنیم.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «درجه بلوغ یک جامعه به میزان همافزاییها در درون آن جامعه برمیگردد و هرچقدر همکاری بین دستگاهها بیشتر باشد جامعه توسعه یافتهتر و آمادگیاش برای پیشرفت بیشتر است.» وی با بیان اینکه زمینههای متنوعی برای همکاری با وزارت بهداشت داریم و طی سالهای گذشته گامهای خوبی برداشته شده است، گفت: «همواره بر توسعه فعالیتها تاکید کرده ایم. طرح کوچ برای کاهش وزن و چاقی دانش آموزان در سال جاری در دست اجراست و به افزایش تحرک بدنی آنها کمک می کند تا بتوانند در این ایام با الگوی تغذیه مناسب تر از سلامتی خود مراقبت کنند.»
3 هزار دانشآموز اوتیسم در سطح کشور تحصیل میکنند
سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست مشترک با اشاره به زمینههای همکاری وزارتخانههای آموزش و پرورش و بهداشت اظهار کرد: «بیشترین زمینههای همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد، چرا که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استانها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرحهای مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزراتخانه داریم که پیوندها را عمیق تر میکنند.»وی افزود: «همکاری این دو وزارتخانه میتواند کمیت و کیفیت طرحها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سبک زندگی سالم باید در مدارس پیگیری شود، گفت: «کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.»
حسینی با اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی تصریح کرد: «اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمیشود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری میشود.»
وی خاطرنشان کرد: «در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام میگیرد و امسال ٩٩درصد با به کارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: «باید از بدو تولد این شناساییها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرحها و غربالگریها هماهنگی نیست. درخواست میکنیم تا دادهها بههنگام و بهموقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.»
حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانشآموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: 3 هزار دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را میطلبد.»
یک و نیم میلیون سفیر سلامت دانشآموزی
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با بیان اینکه انرژی بیشتری را روی آموزش پیشگیری گذاشتیم چرا که استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است، گفت: «دو واحد درسی برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس بهداشت و سلامت درنظر گرفته و ارائه شده است تا معلمان از همان ابتدا آموزشهای لازم را ببینند.»معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم افزوده شد و در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استانها و رشتهها بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت وسلامت بود که نشان میدهد این درس موردنیاز و اقبال دانشآموزان قرار گرقته است.»
حمیدی تصریح کرد: «سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم و در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان درنظر گرفته شده اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند.»
وی خاطرنشان کرد: «طرح «نماد» حاصل حمایت و تلاش وزیرآموزش و پرورش است و به این موضوع اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما میدهد که طرحهای دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببریم.»
حمیدی با بیان اینکه مدرسه محور کردن و دانشآموز محور کردن طرحها را در نظر داریم، گفت: «ویتامین D، سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و تمام این طرحها را بطور کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد.»
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «کوچ» اظهار کرد: «١۴درصد دانش آموزان که در کلاس ششم به ما میرسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMIهشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.»
وی یادآور شد: «المپیادهای درون مدرسهای، حیاط پویا، انجمنهای ورزشی و... همه به سمت مدرسه محوری سوق داده شده است.»
احساس خطر برای کلاس اولیها
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان روی نیمکت سرمایه اصلی آموزش هستند، گفت: «پیش بینی کردیم که در مناطق کم خطر این دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایتهایی که باید از سوی متخصصان وزارت بهداشت صورت میگرفت، انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می کنیم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع نگاه ملی شود.»معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را میخواهیم، تصریح کرد: «دومین مسئله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است. ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به دلیل کم سوادی والدین دانش آموزان آموزش خوبی نخواهند داشت.»
وی افزود: «با توجه به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد، ضروری است تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول ودوم در ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم آوری شود.»
درخواست اتصال سامانه نماد آموزش و پرورش به سامانه سیب وزارت بهداشت
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه به جامعترین و مترقیترین طرح برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی طرح نماد است، گفت: «این طرح با حمایتهای وزیر آموزش و پرورش پیش میرود و امروز نماد به سامانهای مجهز تبدیل شده است و نیمرخ آسیبهای اجتماعی دانش آموزان و اطلس آسیبهای اجتماعی مدارس را در اختیار داریم.»وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت میخواهیم که در این طرح حمایتها وهمکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: «اتصال سامانه نماد به سامانه سیب بسیاری از مشکلات را حل میکند و میتوانیم پوشش بیمهای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم.»
حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه کرونا نشان داد که ساحتهای زندگی چقدر بهم پیوند دارند،گفت: «آموزش و پرورش رمز و راز گشودن بسیاری از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرحهای مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.»
وی تاکید کرد: «اسناد تحولی باید مبنا باشند و درسها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی بایدالگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دستیابی به این اهداف داشته باشیم.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد