مدیر امور حوادث و بلایای اورژانس کشور عنوان کرد
مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: «کشور ایران یکی از پر مخاطرهترین کشورهای دنیاست و در حال حاضر حدود ۵٢ مخاطره در ایران شناسایی شده است. ما به طور دائم لرزشهایی را تجربه میکنیم و ٩٣ درصد خاک ما در معرض گسل قرار دارد و سیل هم ۵٠ درصد کشور ما را تهدید میکند.»
نیاز اورژانس به بالگردهای دید در شب
22 شهریور 1399 ساعت: 12:6
22 شهریور 1399 ساعت: 12:6
مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: «کشور ایران یکی از پر مخاطرهترین کشورهای دنیاست و در حال حاضر حدود ۵٢ مخاطره در ایران شناسایی شده است. ما به طور دائم لرزشهایی را تجربه میکنیم و ٩٣ درصد خاک ما در معرض گسل قرار دارد و سیل هم ۵٠ درصد کشور ما را تهدید میکند.»

به گزارش سپید، حمیدرضا خانکه در ویدیو کنفرانس خبری که روز شنبه برگزار شد، اظهار کرد: «اورژانس کشور هم برای افرادی که در زمینه سلامتی نیاز به خدمات دارند و هم در حوادثی مثل سیل، زلزله، طوفان و.. خدمات ارایه میکند.»
وی ادامه داد: «سازمان اورژانس افتخار دارد که اولین نماینده و سفید پوش نظام سلامت است که در کنار مردم فعالیت میکند.»
وی گفت: «کشور ایران یکی از پر مخاطرهترین کشورهای دنیاست و در حال حاضر حدود ۵٢ مخاطره در ایران شناسایی شده است. ما به طور دایم لرزشهایی را تجربه میکنیم و ٩٣ درصد خاک ما در معرض گسل قرار دارد و سیل هم ۵٠ درصد کشور ما را تهدید میکند.»
خانکه افزود: «حداقل در ٢٠ سال گذشته۶٠ درصد خسارتی که در حوادث دیدیم ناشی از سیل بوده است. تغییرات اقلیم هم در حال وقوع است که نشان میدهد سازمان اورژانس چابک باید آمادگی داشته باشد که خدمات مورد نیاز را ارائه کند. دیدیم که در زلزله کرمانشاه به نوعی عمل کردیم که مورد تحسین دیگر کشورها قرار گرفتیم و در سیل سال گذشته تمام نظام سلامت به عنوان سازمان موفقی عمل کرد.»
وی ادامه داد: «در کرونا هم به همین شکل از روزهای اول سازمان اورژانس افتخار دارد که سفیدپوشانش به منازل مردم مراجعه کرده و با رعایت پروتکلهای فردی سعی کردند خدمات ارائه کنند.»
مدیر امور حوادث و بلایا گفت: «در حوادث بزرگی مثل سیل، زلزله، طوفان که خشکسالی اتفاق میافتاد و حوادثی مثل اپیدمی کرونا معمولاً وظایف تعریف شده است. در ابتدایی که حوادث اتفاق میافتاد وظیفه رهاسازی و امداد مردم به عهده جمعیت هلال احمر کشور است و سازمان اورژانس در راس بحران وزارت بهداشت وظیفه تامین خدمات سلامتی را پس از اینکه هلال احمر مصدومها را رها کرد دارد، به همین منظور ما تجهیزات پیچیده رهاسازی نداریم. آمبولانسهای ما در سه تیپ تجهیز شدند و خوشبختانه اتوبوس آمبولانس و بیمارستانهای سیار داریم.»
وی افزود: «در مجموع در کرونا اتفاقی که افتاد به واسطه تحریمهای ظالمانه، در هفتههای اول در تامین تجهیزات حفاظت فردی و دارو مشکل داشتیم. اما در کل خوشبختانه با جهش تولیدی که دستور داده شد در حال حاضر در تامین تجهیزات مصرفی مشکلی نداریم.»
وی افزود: «البته در خصوص تجهیزات سنگین مثل موتور، هلیکوپتر همچنان درگیر هستیم و نیاز به بالگردهای دید در شب داریم.»
خانکه اظهار کرد: «در حوزه نیروی انسانی هم در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، دانشکدههای پیراپزشکی تعلیم تکنسینهای اورژانس را از چندین سال پیش آغاز کردند. افرادی که وارد مجموعه ما میشوند آموزشهای مختلفی را نیز گذراندند و در حوزه بحران آموزشهای متعددی میبینند.»
وی افزود: «برای اینکه در زمان منطقی خدمت منطقی ارایه شود نیاز است که تعداد پایگاهها، نیروها و خودروها را افزایش دهیم به این خاطر که همه مردم به این خدمات نیازمندند.»
مدیر امور حوادث و بلایای اورژانس کشور اظهار کرد: «کشور ایران بسیار گسترده است و مناطق صعبالعبور بسیار دارد، ما در سالهای گذشته گسترش بسیار خوبی در تعداد آمبولانسها و هم اورژانس هوایی داشتیم. خوشبختانه با تدبیری که ریاست سازمان اتخاذ کردند و حمایتهای وزارت بهداشت، در حوزه اورژانس هوایی گسترش پیدا کردیم و در حال حاضر مناطق صعبالعبور در زمان منطقی میتوانند خدمات دریافت کنند.»
وی افزود: «استاندارد ما این است که در جادههای بین شهری بتوانیم زیر چهارده دقیقه و در شهر زیر ٩ دقیقه خدمات ارایه کنیم. البته موانع زیادی وجود دارد که گاهی دسترسی سخت میشود.»
خانکه گفت: «علیرغم تحریمها نیاز به هلیکوپترهایی داریم که دید در شب باشند اما به نظر میرسد که گسترش پایگاههای اورژانس و امداد هوایی چه توسط خیرین و چه توسط دولت، امکان دسترسی را بهبود داده است.»
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما نیز گسترش موتور آمبولانس است گفت: «به دنبال این هستیم که در کلانشهرها موتور آمبولانس را افزایش دهیم تا اگر ترافیک بود موتور آمبولانسها بتوانند با سرعت بیشتری به مصدومان برسند.»
خانکه در ادامه نیز گفت: «ما از ابتدای کرونا آمبولانسهایی را برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادیم اما در صورتی که نیاز باشد تعداد آنها را افزایش میدهیم.»ایسنا
وی ادامه داد: «سازمان اورژانس افتخار دارد که اولین نماینده و سفید پوش نظام سلامت است که در کنار مردم فعالیت میکند.»
وی گفت: «کشور ایران یکی از پر مخاطرهترین کشورهای دنیاست و در حال حاضر حدود ۵٢ مخاطره در ایران شناسایی شده است. ما به طور دایم لرزشهایی را تجربه میکنیم و ٩٣ درصد خاک ما در معرض گسل قرار دارد و سیل هم ۵٠ درصد کشور ما را تهدید میکند.»
خانکه افزود: «حداقل در ٢٠ سال گذشته۶٠ درصد خسارتی که در حوادث دیدیم ناشی از سیل بوده است. تغییرات اقلیم هم در حال وقوع است که نشان میدهد سازمان اورژانس چابک باید آمادگی داشته باشد که خدمات مورد نیاز را ارائه کند. دیدیم که در زلزله کرمانشاه به نوعی عمل کردیم که مورد تحسین دیگر کشورها قرار گرفتیم و در سیل سال گذشته تمام نظام سلامت به عنوان سازمان موفقی عمل کرد.»
وی ادامه داد: «در کرونا هم به همین شکل از روزهای اول سازمان اورژانس افتخار دارد که سفیدپوشانش به منازل مردم مراجعه کرده و با رعایت پروتکلهای فردی سعی کردند خدمات ارائه کنند.»
مدیر امور حوادث و بلایا گفت: «در حوادث بزرگی مثل سیل، زلزله، طوفان که خشکسالی اتفاق میافتاد و حوادثی مثل اپیدمی کرونا معمولاً وظایف تعریف شده است. در ابتدایی که حوادث اتفاق میافتاد وظیفه رهاسازی و امداد مردم به عهده جمعیت هلال احمر کشور است و سازمان اورژانس در راس بحران وزارت بهداشت وظیفه تامین خدمات سلامتی را پس از اینکه هلال احمر مصدومها را رها کرد دارد، به همین منظور ما تجهیزات پیچیده رهاسازی نداریم. آمبولانسهای ما در سه تیپ تجهیز شدند و خوشبختانه اتوبوس آمبولانس و بیمارستانهای سیار داریم.»
وی افزود: «در مجموع در کرونا اتفاقی که افتاد به واسطه تحریمهای ظالمانه، در هفتههای اول در تامین تجهیزات حفاظت فردی و دارو مشکل داشتیم. اما در کل خوشبختانه با جهش تولیدی که دستور داده شد در حال حاضر در تامین تجهیزات مصرفی مشکلی نداریم.»
وی افزود: «البته در خصوص تجهیزات سنگین مثل موتور، هلیکوپتر همچنان درگیر هستیم و نیاز به بالگردهای دید در شب داریم.»
خانکه اظهار کرد: «در حوزه نیروی انسانی هم در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، دانشکدههای پیراپزشکی تعلیم تکنسینهای اورژانس را از چندین سال پیش آغاز کردند. افرادی که وارد مجموعه ما میشوند آموزشهای مختلفی را نیز گذراندند و در حوزه بحران آموزشهای متعددی میبینند.»
وی افزود: «برای اینکه در زمان منطقی خدمت منطقی ارایه شود نیاز است که تعداد پایگاهها، نیروها و خودروها را افزایش دهیم به این خاطر که همه مردم به این خدمات نیازمندند.»
مدیر امور حوادث و بلایای اورژانس کشور اظهار کرد: «کشور ایران بسیار گسترده است و مناطق صعبالعبور بسیار دارد، ما در سالهای گذشته گسترش بسیار خوبی در تعداد آمبولانسها و هم اورژانس هوایی داشتیم. خوشبختانه با تدبیری که ریاست سازمان اتخاذ کردند و حمایتهای وزارت بهداشت، در حوزه اورژانس هوایی گسترش پیدا کردیم و در حال حاضر مناطق صعبالعبور در زمان منطقی میتوانند خدمات دریافت کنند.»
وی افزود: «استاندارد ما این است که در جادههای بین شهری بتوانیم زیر چهارده دقیقه و در شهر زیر ٩ دقیقه خدمات ارایه کنیم. البته موانع زیادی وجود دارد که گاهی دسترسی سخت میشود.»
خانکه گفت: «علیرغم تحریمها نیاز به هلیکوپترهایی داریم که دید در شب باشند اما به نظر میرسد که گسترش پایگاههای اورژانس و امداد هوایی چه توسط خیرین و چه توسط دولت، امکان دسترسی را بهبود داده است.»
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما نیز گسترش موتور آمبولانس است گفت: «به دنبال این هستیم که در کلانشهرها موتور آمبولانس را افزایش دهیم تا اگر ترافیک بود موتور آمبولانسها بتوانند با سرعت بیشتری به مصدومان برسند.»
خانکه در ادامه نیز گفت: «ما از ابتدای کرونا آمبولانسهایی را برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادیم اما در صورتی که نیاز باشد تعداد آنها را افزایش میدهیم.»ایسنا
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد