معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد
معاون کل وزارت بهداشت گفت: «در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای 100 تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود.»
80 درصد نوبت دهی در بیمارستانهای دولتی، اینترنتی انجام میشود
26 تیر 1398 ساعت: 13:4
26 تیر 1398 ساعت: 13:4
معاون کل وزارت بهداشت گفت: «در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای 100 تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، ایرج حریرچی، در ارتباط زنده تلفنی با شبکه رادیویی گفتگو در خصوص نوبت دهی الکترونیک بیمارستانها با اشاره به اینکه حدود 80 درصد مراجعات بستری و 40 درصد خدمات سرپایی بیماران در کشور در بخش دولتی ارائه میشود، گفت: «سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی 4 و 14 صدم بار است که در سال 343 میلیون بار ویزیت پزشک در کشور داریم .»
وی در ادامه افزود: «در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود البته زیر ساخت ارائه 100 درصدی را داریم اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه میکنند که میخواهند همان روز ویزیت شوند.»
معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: «گاهی برخی از عزیزان و رسانهها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم میگذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرمهای سیاستی نظامهای مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.»
حریرچی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر در 20 استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام میشود اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاهها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.»
وی در پایان گفت: «مردم عزیز اگر اشکالی در بیمارستانهای دولتی میبینند با سامانه 190 تماس بگیرند و مشکل نوبتدهی، پرداخت غیر متعارف هزینهها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم صورت پذیرد.»
وی در ادامه افزود: «در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقتها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام میشود البته زیر ساخت ارائه 100 درصدی را داریم اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه میکنند که میخواهند همان روز ویزیت شوند.»
معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: «گاهی برخی از عزیزان و رسانهها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم میگذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرمهای سیاستی نظامهای مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.»
حریرچی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر در 20 استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام میشود اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاهها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.»
وی در پایان گفت: «مردم عزیز اگر اشکالی در بیمارستانهای دولتی میبینند با سامانه 190 تماس بگیرند و مشکل نوبتدهی، پرداخت غیر متعارف هزینهها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیریهای لازم صورت پذیرد.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد