صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
توسعه آموزش پزشکی باید از مسیر مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی بگذرد

به گزارش سپیدآنلاین، ابوالفضل باقری فرد در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی با بیان اینکه EDC و EDO ها، مغز متفکر دانشگاه ها هستند، افزود: تمام توان برای تقویت این مراکز و حل چالش‌های موجود از جمله بحث ساماندهی ساختار سازمانی، ارتقاء اعضای هیئت علمی و تامین منابع انسانی به کار گرفته شود.

وی گغت: مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، به عنوان مراکز R&D(تحقیق و توسعه)، نباید کار اجرایی کنند بلکه تمام اقدامات در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی باید از مسیر(Medical Education Development Center)EDC بگذرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر جایگاه برجسته و مهم مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، بیان کرد : این مراکز باید در دانشگاه ها به رسمیت شناخته شود و ساختار آنها بر اساس نیاز به صورت قانونی شکل گیرد.

وی افزود: همچنین بخش های دانشجویی در EDC و EDO ها تقویت شود و در زمینه هویت بخشی این مراکز تلاش شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ دکتر باقری فرد تصریح کرد: یکی از وظایف مهم EDC ها، ورود به بحث مطالعات درسی و کوریکولوم های آموزشی و انجام بررسی‌های کارشناسی بر روی آن است.