تامین اجتماعی در هزار نقطه کشور واحد بیمهای فعال دارد
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، رضا امینی اظهار داشت: «خدمات این سازمان در مناطق دورافتاده، حاشیه شهرها و استانها نیز گسترش یافته است؛ ضمن اینکه خدمات حضوری تامین اجتماعی با مراجعه به شعب اصلی، کارگزاریها و شعب اقماری قابل دستیابی است.»
امینی افزود: «شعب اقماری روش نوینی از ارائه خدمات حضوری بیمهای است که مردادماه ١٣٨۵، اولین شعبه اقماری در کشور ایجاد شد و ٣٠خدمت توسط شعب اقماری از طریق ارتباط با شعبه اصلی قابل ارائه است.» امینی گفت: «شعب اقماری به منظور دسترسی بیشتر بیمهشدگان به خدمات سازمان تامین اجتماعی در حاشیه شعب اصلی و بیشتر در مناطقی که از نظر جغرافیایی با مشکل رفت و آمد روبهرو هستند و یا کانون تمرکز یا تردد بیمهشدگان و بازنشستگان است، ایجاد میشود.»
وی با بیان اینکه شعب اقماری شامل دائم و غیردائم هستند، گفت: «شعب اقماری دائم در مناطق دارای بیمهشدگان اندک، ایجاد میشود.» امینی اضافه کرد: «۵٣٧شعبه این سازمان در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد، ١٩٠شعبه دارای ٢۵٣شعبه اقماری هستند و از این تعداد، ١٧شعبه اقماری دائم و ٧۵شعبه اقماری غیردائم است.»
مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: «مقدمات و زیرساختهای خدمات غیرحضوری و اینترنتی برای دسترسی بیشتر بیمهشدگان به خدمات تامین اجتماعی، فراهم شده است و خدمات این سازمان از طریق اینترنت و موبایل در دسترس بیمهشدگان است.»
این مقام مسئول در تامین اجتماعی افزود: «گسترش و توسعه خدمات سازمان تامین اجتماعی به شیوه الکترونیکی و غیرحضوری یک راهبرد است و این سازمان برای ارائه خدمات غیرحضوری با هدف تکریم بیمهشدگان و دسترسی بهتر اهتمام ویژه دارد.»