رسیدگی به 94درصد شکایتهای سامانه190
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، محراب آقازاده کل تماسهای مردمی با سامانه را 10هزار و 250 تماس عنوان کرد و گفت: «از این تعداد ، 2هزار و 843مورد شکایت ثبت شده است.»
آقازاده با بیان اینکه 94درصد از شکایتهای ثبت شده مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: «از بیش از 10هزار تماس با سامانه190 تعداد 5هزار و 903 تماس اعم از مرتبط یا غیرمرتبط منجر به راهنمایی و مشاوره، آموزش یا ارجاع به خارج از بخشهای سازمان شده است.»
محرابزاده گفت: «بیشترین شکایات وارده به ترتیب فراوانی مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان، ایران، شیراز و قم بوده و بیشتر مربوط به اصناف سلف سرویس و رستورانها، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا، بقالی و سوپرمارکت، نانوایی، اماکن مسکونی و آشپزخانه(کترینگ) بوده است.»
رئیس سامانه190 عدم رعایت نظافت عمومی محل کار، مواد غذایی غیربهداشتی، دفع غیربهداشتی فاضلاب، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و وجود جسم خارجی در مواد غذایی پخته شده را به ترتیب بیشترین نوع درخواست تماس گیرندگان ذکر کرد و گفت: «با واحدها و مراکز غذایی که مرتکب تخلف بهداشتی شدهاند، برخوردهای قانونی لازم اعم از اخطار کتبی، معرفی به مراجع قضایی، رفع نقص، معدوم سازی کالا و مواد غذایی صورت گرفته است.»