صنعت خودروسازی ایران پیوست سلامت ندارد
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی اظهار داشت: «طبق قانون هر طرح و برنامه کلان ملی باید قبل از اجرا پیوست سلامت آن در وزارت بهداشت تایید شود اما درمورد فروش این خودروها پیوست سلامت نداشتیم.»
هاشمی گفت: «اگر برای طرحهای این چنینی، پیوست سلامت ارائه شود و مورد تایید قرار بگیرد، وزارت بهداشت بعدا نمیتواند مدعی آن شود، بنابراین منطقی است که همه طرحهای ملی و ازجمله این طرح، پیوست سلامت داشته باشند.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فروش تسهیلاتی صدهزار خودرو پیوست سلامت داشته است، گفت: «بهطور قطع نداشته است و این طرح هم مانند بسیاری دیگر از طرحهای ملی، بدون پیوست سلامت اجرا شده است. درمورد چنین مسائلی فقط میتوانم همین یک جمله را بگویم که امیدوارم مطابق آنچه در سیاستهای ابلاغی کلان نظام سلامت آمده، طرحهای ملی، پیوست سلامت داشته باشند.»
وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا ورود این خودروها به سلامت مردم آسیب میزند، تاکید کرد: «باید چنین موضوعاتی را همه جانبه دید، نمیشود از نگاه بهداشت و درمان بگویم کار بدی است اما یک نفر دیگر از نگاه اشتغالزایی یا استفاده از سرمایههای کشور آن را بررسی و تحلیل کند و بگوید اگر این طرح اجرا نمیشد، یک فاجعه ملی اتفاق میافتاد. البته درمورد این طرح( فروش تسهیلاتی خودرو) نیز باتوجه به اینکه بنده عضوی از دولت هستم؛ از آن دفاع میکنم اما از آن طرف چون پیوست سلامت ندارد، نمیتوانم آن را تایید کنم و ای کاش مجریان این طرح، قبل از اجرا به پیوست سلامت آن هم فکر میکردند.»
هاشمی اضافه کرد: «تا جاییکه میدانم، بهطور کلی صنعت خودروسازی کشور پیوست سلامت ندارد، البته درمورد کارهایی مثل ترمز« ABS » یا کیسه هوا کارهایی شده و البته هنوز نمیدانم موضوع پیوست سلامت آنها حل شده یا نه، اما در کل پیوست سلامت جامع و کاملی برای صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد.»