برای تعهد حرفهای در خدمات سلامت جلب اعتماد مردم ضروری است
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی جعفریان با بیان اینکه تعهد حرفهای مجموعهای از خصوصیات، ارزشها و رفتارها برای جلب اعتماد مردم است، گفت: دو ویژگی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که شامل رفتار و تعهد است.
وی افزود: این دو ویژگی لازم و ملزم همدیگر بوده که رفتار نمود بیرونی داشته و قابل سنجش است اما تعهد امری درونی است که به افراد مربوط است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: موضوع تعهد حرفهای مجموعهای از فعالیتهاست که برای بهرهمندی از خدمات سلامت و جلب اعتماد مردم ضروری است.
جعفریان تصریح کرد: تمامی مشاغل شرایط ویژهای دارند و در پزشکی مساله انسان دوستی و تعهد از جمله این شرایط بوده که به حفظ اعتماد عمومی میانجامد. وی با اشاره به اینکه کیفیت ارائه خدمات وجود سیاست های روشن و نظام سلامت پاسخگو از جمله تعهدات حوزه سلامت به مردم است، عنوان کرد: در مقابل پزشکان نیز تعهداتی از مردم و جامعه خواستار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: چالشهایی در منشور اخلاق حرفه ای که تعهد ارتقای کیفیت خدمات مراقبت، بهبود دسترسی به خدمات توزیع عادلانه منابع و مواردی از این قبیل را شاهد میشود، وجود دارد. وی یادآور شد: تجاری شدن فعالیتها با توجه به رشد تکنولوژی و تغییر دیدگاه مردم با توجه به حجم اطلاعات به حوزه پزشکی و متقاعد کردن آنها در اطلاعات از جمله مسائلی است که عنوان چالشهای پیشرو در حرفه پزشکی با آن مواجه هستیم.