صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
برای تعهد حرفه‌ای در خدمات سلامت جلب اعتماد مردم ضروری است

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی جعفریان با بیان اینکه تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از خصوصیات، ارزش‌ها و رفتارها برای جلب اعتماد مردم است، گفت: دو ویژگی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که شامل رفتار و تعهد است.
وی افزود: این دو ویژگی لازم و ملزم همدیگر بوده که رفتار نمود بیرونی داشته و قابل سنجش است اما تعهد امری درونی است که به افراد مربوط است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: موضوع تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای بهره‌مندی از خدمات سلامت و جلب اعتماد مردم ضروری است.
جعفریان تصریح کرد: تمامی مشاغل شرایط ویژه‌ای دارند و در پزشکی مساله انسان دوستی و تعهد از جمله این شرایط بوده که به حفظ اعتماد عمومی می‌انجامد. وی با اشاره به اینکه کیفیت ارائه خدمات وجود سیاست های روشن و نظام سلامت پاسخگو از جمله تعهدات حوزه سلامت به مردم است، عنوان کرد: در مقابل پزشکان نیز تعهداتی از مردم و جامعه خواستار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: چالش‌هایی در منشور اخلاق حرفه ای که تعهد ارتقای کیفیت خدمات مراقبت، بهبود دسترسی به خدمات توزیع عادلانه منابع و مواردی از این قبیل را شاهد می‌شود، وجود دارد. وی یادآور شد: تجاری شدن فعالیت‌ها با توجه به رشد تکنولوژی و تغییر دیدگاه مردم با توجه به حجم اطلاعات به حوزه پزشکی و متقاعد کردن آنها در اطلاعات از جمله مسائلی است که عنوان چالش‌های پیشرو در حرفه پزشکی با آن مواجه هستیم.