اختصاص 16 امتیاز آموزش مداوم به همه رشتههای پزشکی و پیراپزشکی
به گزارش سپید، بابک شکارچی در گفتوگو با سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون برنامهای با این حجم امتیاز نداشتیم، اظهار کرد: «آموزش مجازی تازههای کرونا -2022 یک برنامه تجمیعی بوده که دارای 16 امتیاز است و برخلاف سایر برنامههای آموزشی که صرفا 5 گروه هدف را در برمیگرفت اما در این بسته آموزشی گروه هدف تمام رشتههای پزشکی و پیراپزشکی هستند که در نوع خود تکرار نشدنی است.»
وی افزود: «با توجه به نیاز جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت؛ رایزنیهای متعددی را با اداره کل آموزش مداوم انجام داده و سرانجام این فرصت ایجاد شد تا با برگزاری چنین برنامهای بتوانیم جدیدترین تغییرات حاصل شده اعم از شناخت، تشخیص و درمان کووید19را به همکاران ارائه دهیم.»
وی ادامه داد: «با رویکردی متفاوت و براساس طبقهبندی مطالب اعم از اینکه کرونا چگونه آغاز و روند درمان و تغییرات حاصل از آن تا کنون به چه شکلی بوده است؛ به ارائه آخرین یافتهها به شرکت کنندگان پرداختهایم.»
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: «علاوه بر موارد فوقالذکر به مشکلات پس از کرونا اعم از توانبخشیها و مسائل روانی نیز توجه داشته و به مبحث واکسیناسیون بطور گسترده پرداخته شده است.»
شکارچی با اشاره به اینکه بسته آموزش مجازی تازههای کرونا -2022 محدودیت ظرفیت ندارد، گفت: «شرکت کنندگان پس از ثبت نام با مشاهده ویدئوهای آموزشی میتوانند به سایت وزارت بهداشت مراجعه نموده و در آزمون مربوط به این برنامه شرکت و امتیاز خود را دریافت کنند که پس از اتمام مشاهده ویدئوهای آموزشی باید برای آزمون اقدام نمایند.»
وی یادآور شد: «تمامی رشتههای پزشکی و پیراپزشکی از 1 الی 27 اسفند ماه جاری فرصت دارند تا با ثبت نام و شرکت در این بسته آموزشی خود را برای آزمون و کسب 16 امتیاز آماده نمایند که پس از اتمام ویدئوهای آموزشی تا 3 مرتبه امکان شرکت در آزمون مربوطه را دارند و سامانه 16 امتیاز را به شرکت کنندگانی اختصاص میدهد که شروع و اتمام ویدئوهای آموزشی را در خصوص آنها نمایش دهد و این بستگی به خود افراد دارد که در طی یک روز میخواهند به تماشای ویدئوها بپردازند یا در طی مدت زمان در نظر گرفته شده وقتی را برای مشاهده اختصاص دهند؛ در هر صورت سامانه شروع و اتمام مشاهده ویدئوها را برای هر شرکت کننده در این بسته آموزشی به ما نشان میدهد.»