سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد
شناسایی 4206 بیمار جدید کووید19
12 October 2020 ساعت: 13:10



سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور را اعلام کرد و گفت: «متاسفانه در شبانه روز گذشته ۲۷۲ تن از هموطنان به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.»
به گزارش سپیدآنلاین، سیماسادات لاری گفت: «از روز یک‌شنبه تا دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند.»

وی افزود: «مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.»

لاری گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه تا کنون ۴۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.»

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «۴۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.»

به گفته وی، تا کنون چهار میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استان‌های در شرایط قرمز بیماری گفت: «استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.»

لاری گفت: «استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.»

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «در هفته سلامت روان به سر می‌بریم. شعار فدارسیون جهانی سلامت روان تحت عنوان «سلامت روان برای همه، سرمایه‌گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر» است. از این طریق کلیه دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان عرصه سلامت به حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه تشویق شده‌اند.»

وی افزود: «در ماه‌های اخیر جهان در حال گذار از یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهم‌ترین تبعات همه‌گیری بیماری کووید۱۹ عوارض روانشناختی به جا مانده از آن است. بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضطراب شدید و غیر طبیعی ابتلا به بیماری، تشدید نشانه‌های وسواس شست‌وشو، انزوای شدید، استرس مزمن و اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا رو به رو هستند.»

لاری ادامه داد: «لزوم مراقبت از سلامت روان در جهت پیشگیری از هرگونه افسردگی، نگرانی، استرس و... امری لازم است. حال با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم کشورمان می‌توانند ضمن تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نسبت به دریافت راهکارهای کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری و ارتباط با مشاوران روانشناس جهت اخذ مشاوره‌ رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند.»

وی گفت: «کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعین محترم هستند. امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان امکان دسترسی کلیه‌ شهروندان در کلیه سطوح اجتماعی و اقتصادی به این خدمات فراهم شود تا گامی مهم در جهت توسعه پایدار برداشته شود.»

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا روبه رو هستیم. وضعیت فعلی بیماری در کشور نتیجه سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... است. شکست بیماری مستلزم همکاری، وفاق ملی و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است. امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری شاهد شکست بیماری باشیم.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد