صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
فرصت پسابرجام را نباید از دست داد

به گزارش سپیدآنلاین، سیدمهدی سجادی با تاکید بر ثبات بازار دارویی افزود: «امید است در شرایط پسابرجام تثبیت بازار دارویی را شاهد باشیم و فرصتی باشد برای حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و برندهای معروف؛ نهایتا باید در اقتصاد مقاومتی حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های معتبر در داخل کشور را به فرصتی برای صادرات و ایران را به قطب صادراتی منطقه خاورمیانه تبدیل کنیم.»
وی ادامه داد: «ما هم به لحاظ نیروی انسانی و هم تجهیزات پتانسیل خوبی در شرکت‌های داروسازی داریم. شاید مدت‌ها است، فرصتی پیدا نکردیم که بتوانیم در بخش تجهیزات و صنعت داروسازی سرمایه‌گذاری کنیم. به‌شدت نیازمند این اتفاق در تولید هستیم تا از ظرفیت بسیار خوب تولید برای صادرات در منطقه استفاده کنیم.»
سجادی معتقد است: «باید بازار دارویی را توسعه دهیم و با توجه به توسعه بازار دارویی شاهد رقابت در بازار داخلی باشیم و باعث ارتقای کیفیت محصولات به لحاظ بسته‌بندی، تهیه مواد اولیه، مواد جانبی، و نهایتا اثربخشی بهتر باشیم. همچنین ملزم به این هستیم که تدبیری هم در قیمت‌گذاری دارو صورت بگیرد. باید بستری را آماده کنیم که شرایط قیمت دارو به سمت منطقی‌شدن پیش رود و موارد تاثیرگذار در کیفیت دارو و مطالعات بالینی را در آن لحاظ و قیمت واقعی را عرضه کنیم.»