معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی مطرح کرد
پیگیری پرونده واردات یونیت های دندانپزشکی اطفال
16 October 2023 ساعت: 12:10



معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، بر پیگیری پرونده واردات یونیت های دندانپزشکی اطفال که مربوط به سال های ۹۶ و ۹۷ بوده است، تاکید کرد.
به گزارش سپیدآنلاین، اسحاق عامری گفت: رویکرد قطعی سازمان غذا و دارو، حمایت همه جانبه از تولید داخل است، به طوری که در حوزه پروتزهای زانو، مجوز و سیاست بر این استوار بوده که میزان تولید داخل ۲ تا ۳ برابر شود و از میزان واردات آن کم کنیم.

وی با اشاره به موضوع واردات یونیت‌های دندانپزشکی اطفال در سال‌های ۹۶ و ۹۶، افزود: در آن مقطع یک مجوز تحت عنوان واردات یونیت اطفال، صادر و تعدادی هم واردات انجام شد.

عامری با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته هیچ گونه مجوز واردات یونیت دندانپزشکی صادر نشده است، تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق تولید کنندگان داخلی، پرونده یونیت‌های دندانپزشکی را حتماً پیگیری خواهیم کرد.

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، با اشاره به وجود ۲۱۳۰ شرکت تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: از این بین، ۲۳۰ شرکت دانش بنیان هستند که بیش از ۶ هزار محصول را تولید می‌کنند که عمدتاً صادرات محور هستند.

عامری بر رشد حداقل ۳۰ درصدی صادرات تجهیزات پزشکی تاکید کرد و افزود: یکی از اقلام مورد توجه، یونیت‌های دندانپزشکی است.مهر
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد