بیماران بیشتری از ویزیت دکتر راضی هستند
به گزارش هلثدی این نظرخواهی آنلاین از 3000 فرد 18 ساله و بالاتر نشان داد که 88 درصد این افراد که در سال گذشته با دکترشان در مطب ملاقت کردهاند، از آخرین ویزیتشان راضی هستند- که نسبت به سال 2012 افزایشی 5 درصدی را نشان میدهد. و 53 درصد از این افراد گفتند که از آخرین ویزیت دکترشان بسیار راضی هستند.
ظاهراً با بالاتر رفتن سن میزان رضایت افزایش مییافت. بر اساس نتایج این نظرسنجی در میان افراد 70 ساله و بالاتر 69 درصد از ویزیت دکتر بسیار راضی بودند، در حالیکه که در میان افراد 18 تا 35 ساله این میزان 47 درصد بود.
افراد نظرسنجیشده همچنین عواملی که با بیشترین احتمال بر میزان رضایتشان تاثیر میگذاشت، بیان کردند.
این عوامل شامل دانش، تخصص و مهارت پزشک (83 درصد)، دسترسی به سابقه پزشکی کلی (65 درصد)، زمان گذرانده شده با دکتر (58 درصد)، سهولت وقت گرفتن (49 درصد)، سیستم ساده و کارآمد پرداخت صورتحساب (45 درصد) و امکان برقراری تماس با تلفن یا ایمیل با دکتر به جز حضور در مطب (44 درصد) بود.
زمان انتظار در مطب نیز عامل بسیار مهمی در داوری 43 درصد این افراد درباره مثبت بودن ویزیتشان بود. عوامل با اهمیت کمتر شامل مکان مطب دکتر (40 درصد)، میزان کارهای دفتری (32 درصد) و ظاهر و جو مطب دکتر (31 درصد) بود.
شمار فزایندهای از مطبهای پزشکان از سال 2012 در آمریکا امکان ارتباط آنلاین با بیمارانشان را فراهم آوردهاند. 25 درصد از پاسخدهندگان به این نظرخواهی گفتند که اکنون دسترسی آنلاین به سوابق پزشکیشان، از جمله ویزیتها، نسخهها، نتایج آزمایشها و شرح حالشان دارند. این میزان در سال 2012 هفده درصد بود.
دسترسی از طریق ایمیل نیز افزایش یافته و از 12 درصد بیماران در سال 2012 به 19 درصد در 2015 رسیده است.
به علاوه 59 درصد از بیماران گفتند که دسترسی آنلاین به سوابق پزشکیشان ندارند، اما این مورد را مهم شمرده بودند. و نیمی از این افراد امکان تماس با دکترشان از طریق ایمیل را مهم