صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
اعتماد آفرینی و مدیریت اخلاقی، ضرورت جدی سازمان‌ها است

به گزارش «سپیدآنلاین» به نقل از وبدا، سیدعلی صدرالسادات در سی و یکمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، گفت: «موفقیت، آرمانی همگانی بوده و رسیدن به آن نیز در سطح شخصی، شغلی، سازمانی و ملی مرهون مسئولیت‌پذیری اخلاقی است.» وی با تاکید بر ضرورت جدی مدیریت اخلاقی در سازمان‌ها اظهار کرد: «سازمان‌های اخلاق‌محور در دنیا با این ویژگی و خصیصه‌ رتبه‌بندی می‌شوند.»
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه می‌توان با اعتمادآفرینی، رابطه صحیح و آسانی را با محیط برقرار کرد، افزود: «پایبندی به تعهدات و وعده‌ها، صداقت، سازگاری، احترام و همچنین در دسترس بودن، از جمله عوامل ایجاد‌کننده‌ اعتماد در درون سازمان‌ها است.» وی با اشاره به اینکه هرقدر پیش‌بینی‌پذیری بالاتر باشد، نرخ اعتماد‌آفرینی نیز بالاتر خواهد بود، یادآور شد: «مهم‌ترین عامل در پیش‌بینی‌پذیری سازمان‌ها و جامعه، قانون‌مندی و قاعده‌پذیری بوده و باید تصمیمات در سازمان‌ها پیش‌بینی‌شده و با ضابطه باشد.» صدرالسادات در ادامه سخنانش گفت: «به میزانی که جامعه و سازمان‌ها خود را قانون‌مند کنند، در نتیجه قابلیت پیش‌بینی در محیط نیز افزایش می‌یابد» وی با اشاره به نقش موثر مسئولیت‌های اخلاقی در پایبندی به قانون خاطرنشان کرد: «مسئولیت‌پذیری فرد در گروی قانونمندی اوست.» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: «با توسعه اعتماد در بین افراد و سازمان‌ها، می‌توان اخلاق عمومی و حرفه‌ای را در جامعه ارتقا داد، چرا که موفقیت یک جامعه و سازمان در نتیجه‌ ارتقای اخلاق عمومی و حرفه‎ای میسر بوده و همچنین اعتمادآفرینی هم زیربنای مدیریت اخلاقی است.»
صدر السادات در پایان ضمن سپاس از معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی‌، امور حقوقی و مجلس وزارت بهداشت و اهتمام ایشان در امر توسعه و نهادینه‌سازی برنامه در سطح وزارت بهداشت و هماهنگی میان آن معاونت و معاونت توسعه با توجه به ساختار برنامه‌ریزی مربوطه در این معاونت، بر ضرورت توجه و تداوم برنامه در معاونت توسعه و پایبندی به آن تاکید کرد.