حوادث اخیر، در شان قشر فرهیخته پرستار نیست
به گزارش «سپیدآنلاین» حیدرعلی عابدی بابیان اینکه نامهنگاری و طرح انتقاداتی از سوی سازمان «نظام پرستاری» در مورد طرح تحول سلامت و درگیریهای لفظی با معاونت پرستاری وزارت بهداشت کام جامعه پزشکی و پرستاری را در هفتههای اخیر تلخ کرده است، اظهار داشت: «برای ارزیابی این مسئله، اول باید دید که ادعاهای این دو گروه چیست؟ البته واضح است که هر دو طرف برای ارتقای پرستاری درحال تلاش هستند. نظام پرستاری یک نهاد صنفی است و قاعدتا باید به دنبال دفاع از حقوق پرستاران باشد و از سوی دیگر رسالت معاونت پرستاری هم در قالب ارتقای خدمات پرستاری و رفاه بیماران تعریف شده و باید ترتیبی بدهد که بیماران آسایش بیشتری داشته باشند. کار هر دوی این گروهها درست و ارزشمند است و لازم است که هر دو نهاد، ماموریتهای یکدیگر را پذیرفته و با هم در تعامل و ارتباط باشند.» وی افزود: «در کنار توصیه به عزیزانمان در وزارت بهداشت، به خصوص با عنایت به اینکه سازمان نظام پرستاری هنوز یک نهال نوپاست و دوستان ما در این سازمان، اولین تجربههای اداره این نهاد صنفی را پشت سر میگذراند، با سعهصدر بیشتری با انتقادات وارده برخورد کنند، اما نمیتوانم منکر این شوم در گفتمانی که به اتفاقات و دلخوریهای اخیر منجر شد، سازمان نظام پرستاری ادبیات مناسبی را به کار نبرد و پس از طرح برخی موضوعات، به دنبال شنیدن جواب و پذیرش منطقی آن نماند و این مسئله عاملی برای مشکلات بعدی شد.»
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «کسانیکه وارد کارهای صنفی پرستاری میشوند، باید این را بپذیرند که اگر مسئلهای را طرح کردند و متعاقب آن پاسخی شنیدند، این پاسخ را در محک منطق قرار دهند و مشکلی به مشکلات قبلی اضافه نکنند. به عنوان مثال اگر ما در بحث پرداخت به بعضی از پزشکان مشکل داریم، این دلیل نمیشود که برابر وزارت بهداشت اینطور استدلال کنیم که پرداختهایی مشابه برای ما هم انجام شود تا ما سکوت کنیم. این پسندیده یک قشر فرهیخته نیست.»