مدیری که به نقش رسانه واقف نباشد، هوشمند نیست
محمدهادی ایازی ادامه داد: «مدیری که نظام سلامت را مدیریت میکند، اگر مدیر هوشمندی باشد باید به این نکته توجه کند و اگر به این حوزه توجه نکند، قطعا مدیر هوشمندی نیست. چراکه رسانه هزینههای درمانی را کاهش میدهد.» وی تصریح کرد: «اگر ما رفتاری را با مردم در پیش بگیریم که منجربه کاهش استعمال دخانیات در آنها شود و باعث شود روغن، نمک و قند کمتری مصرف کنند، بیماریهای قلبی عروقی ما کاهش پیدا میکند. نتیجه اینکه تختهای بیمارستانی ما پر نمیشود. این مهم ازطریق فرهنگسازی و رسانه قابل انجام است.»
ایازی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره فعالیتهای مختلفی توسط رسانهها انجام شده که نباید آن را از نظر دور داشت، افزود: «اما آن کارکردی که ما نیاز داریم هنوز محقق نشده است. به اعتقاد من رسانه ملی فعالیتهای خوبی انجام داده است اما هنوز فاصله بین کاری که انجام شده و کاری باید انجام شود خیلی زیاد است.»
وی با تاکیدبر اینکه مردم باید آگاه باشند که چگونه سبک زندگی خود را انتخاب کنند که کمتر مبتلا به بیماری شوند، خاطرنشان کرد: «این نقش خیلی مهم است که رسانه و هنر قادر به ایفای آن هستند. هنرمند است که میتواند با مردم ارتباط برقرار کند و یک فیلم و تئاتر خوب تولید کند. به نظر من مدیریت نظام سلامت در کشور باید به شدت به این بخش توجه داشته باشد. چراکه اگر غفلت کرده و خود را درگیر بخش درمان کند، عملا از این حوزه باز میماند.» قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی در پایان اضافه کرد: «تاکنون در وزارت بهداشت موفق شدهایم 47 جلسه به عنوان شورای فرهنگی برگزار کنیم که افراد صاحبنظر در حوزه فرهنگ در این بخش به اظهار نظر میپردازند. در زمینه اطلاعرسانی و ارتباط با رسانه جلسات خیلی زیادی را برگزار کردیم، کمااینکه وزیر بهداشت نیز به این نکته توجه داشته که باید با رسانه یک ارتباط گسترده داشته باشد و حرف خود را از طریق رسانه به مردم برساند.»