میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
سازمان غذا و دارو متولی واردات دارو است
اعطای مجوز واردات به بنیاد شهید مشکلات را افزایش می دهد


5 February 2024 ساعت: 09:2



عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد که سازمان غذا و دارو متولی امر واردات دارو است و اعطای مجوز واردات به نهادهایی مانند بنیاد شهید مشکلات را افزایش می دهد.
به گزارش سپیدآنلاین، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد اظهارات سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر اینکه مجوز واردات دارو برای جانبازان را نداریم، گفت: زندگی و حیات بیماران در گرو تامین به موقع دارو بوده و تامین داروی جانبازانی که سلامتی خود را فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرامش کشور کردند باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: البته اگر به بنیاد شهید مجوز واردات دارو داده شود بهزیستی و هلال احمر هم این تقاضا را خواهند داشت و مشکلات این حوزه افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: مسیر واردات دارو زیر نظر سازمان غذا و دارو است و شرکت ها و سیستم های وارداتی می توانند داروهای مورد نیاز بنیاد شهید و نهادهای دیگر را تامین کنند.

میرمحمدی مشکل تامین دارو را به دلیل عدم به موقع ارز کافی و با کیفیت دانست و یادآور شد: لازمه این کار این است که دولت اعتبارات لازم در بحث ارزی و ریالی را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد تا بتواند داروهای مورد نیاز جانبازان را تامین و خریداری کند؛ در واقع بی توجهی نسبت به تامین ارز و بودجه دارو زنجیره تامین دارو را با مشکل مواجه می کند.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد