رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران:
ظرفیت رشته های پزشکی بیش از حد معمول شده است
6 June 2023 ساعت: 17:6



رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: در حالی که ظرفیت رشته های پزشکی بیش از حد معمول شده است، اما باز هم در اکثر مناطق کشور با کمبود پزشک مواجه هستیم.
به گزارش سپیدآنلاین، ایرج خسرونیا در آستانه سی و سومین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی افزود: برخی از پزشکان حتی پزشکان متخصص و فوق تخصص به علت مشکلات مالی از کشور مهاجرت کرده‌اند. در سه سال گذشته حدود 10 تا 12 هزار پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند.

خسرونیا افزود: این مشکلات باعث شده با اینکه در سالهای اخیر تعداد زیادی دانشجوی پزشکی در کشور تربیت و فارغ التحصیل شده‌اند و ظرفیت رشته های پزشکی بیش از حد معمول شده است اما باز هم در اکثر مناطق کشور با کمبود پزشک مواجه هستیم. اگر مسئولان هر چه زودتر برای رفع این مشکلات اقدام نکنند، آینده پزشکی کشور و سلامت مردم با مخاطرات بسیار جدی مواجه می شود.

سی و سومین کنگره  سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران 23 تا 26 خرداد در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود. در این کنگره هشت سمپوزیوم و سه کارگاه تخصصی برگزار و نتیجه پژوهش آینده طب داخلی ایران رونمایی و اعلام می شود.ایلنا
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد