صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
برقراری 20هزار تماس با سامانه بهداشت ١٩٠

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، محراب آقازاده با اعلام این خبر گفت: 24درصد از تماس‌ها و شکایات ثبت شده منجر به رفع نقص، 15 درصد منجر به معرفی متخلفین به مراجع قضایی ، 25 درصد منجر به صدور اخطار کتبی و 5 درصد نیز منجر به معدوم‌سازی 3696 کیلوگرم کالای آسیب‌رسان و مواد غذایی غیربهداشتی شده است.
وی افزود: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 12 درصد، اغذیه‌فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف‌سرویس و رستوران 9 درصد بوده و از نظر جنسیت تماس‌گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده‌اند.
آقازاده گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته‌بندی‌شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیربهداشتی فاضلاب ، انجام فعالیت غیرمجاز مانند: تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست‌ها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.
رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت در پایان افزود: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به‌صورت تلفنی از تماس‌گیرندگان با سامانه بهداشت 190 به دست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس‌گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاه‌های ذی‌ربط ارجاع شد.