تولیت سلامت باید با وزارت بهداشت باشد
10 July 2016 ساعت: 06:7



ارتباط میان وزرای بهداشت و رفاه که در آغاز طرح تحول، بویی جز رفاقت و همدلی نداشت، حالا و با گذشت زمان از فاز تعامل خارج و به مرحله عدم تمکین وارد می‌شود. تا جایی که «ابهام در تولیت حوزه سلامت»، به کلیدواژه جدیدی تبدیل شده که اخیرا به سخنان وزیر بهداشت راه پیدا کرده است. سید حسن هاشمی از دخالت وزارتخانه‌های دیگر در امور دستگاه عریض و طویل متبوعش گلایه‌مند است و می‌گوید که برخی وزارتخانه‌ها تولیت وزارت بهداشت بر سلامت را نمی‌پذیرند.
در این میان برخی کارشناسان و مسئولان نیز به سید حسن هاشمی حق می‌دهند و امیدوارند این چالش‌ها هرچه سریعتر حل و فصل شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکی از این افراد است که به سپیدآنلاین می‌گوید: «مقام معظم رهبری در زمان ابلاغ طرح تحول نظام سلامت، چند جمله را به شکل شفاف اعلام کردند که یکی از آنها تعیین وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت بود.»
محمدحسین قربانی سازوکار صحیح فعالیت بیمه‌ها را نیز در گرو محور قرار گرفتن وزارت بهداشت می‌داند و ادامه می‌دهد: «متاسفانه هم‌اکنون برخی اختلافات کارشناسی بین مجموعه وزارت رفاه و وزارت بهداشت به وجود آمده است که البته ما این اختلاف نظرات کارشناسی را می‌پسندیم، اما انتظار ما این است که جنس رفتار این دو وزارتخانه نیز کاملا کارشناسی باشد تا مجلس نیز در این میان مسائل قانون‌گذاری را مرتفع کند.» وی با اشاره به اینکه کارشناسان حوزه اجرا، دوستان ما در بیمه سلامت هستند که در مجموعه وزارت رفاه قرار دارند، تصریح می‌کند: «بحث درمان، تولی‌گری درمان و بسیاری از منابع در اختیار وزارت بهداشت است. کمااینکه این حدود و ثغور بحث مدیریتی و حد و مرزها باید هرچه زودتر مشخص شود تا در اجرا با مشکلات کمتری مواجه باشیم.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد