رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تشریح کرد:
رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اهمیت پرونده الکترونیک سلامت و اجرای آن در سراسر کشور را تشریح کرد.
اهمیت پرونده الکترونیک سلامت و لزوم اجرای سراسری آن
19 مرداد 1395 ساعت: 16:5
19 مرداد 1395 ساعت: 16:5
رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اهمیت پرونده الکترونیک سلامت و اجرای آن در سراسر کشور را تشریح کرد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، احمد تارا در یک برنامه رادیویی درباره پرونده الکترونیک سلامت، گفت: «یک وقت صحبت از پرونده سلامت شهروندی میکنیم که به این معنا است که تمام اطلاعات سلامتی هر فرد از ابتدای تولد تا فوت او جمعآوری شود. لازمه این مهم آن است که تمام ارکان بخش سلامت اطلاعات مربوط به فرد را جمعآوری کنند و به صورت الکترونیک به اشتراک بگذارند.»
تارا افزود: «زمانی که شهروندی به بیمارستان مراجعه میکند، باید اطلاعات مربوط به پرونده بستریاش وجود داشته باشد یا اگر به یک کلینیک برای درمان سرپایی مراجعه میکند نیز باید اطلاعات مربوط به او ثبت و جمعآوری شود و همچنین در بخشهای دیگر مانند داروخانه، آزمایشگاه و امثال آن نیز همین طور باشد.»
رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به برنامههای گذشته توسعه اشاره کرد و افزود: «پرونده الکترونیک سلامت را باید در بخش دولتی شروع کنیم و ساختارها را به تدریج شکل دهیم. تقریبا تمامی بیمارستان های دولتی دارای سیستم های سلامت و الکترونیک بیمارستانی هستند و به سیستم پرونده شهروندی متصل هستند.»
وی اضافه کرد: «سیستمی که در وزارت بهداشت این اطلاعات را از تمام کشور جمعآوری میکند، سیستم پرونده سلامت است که به آن سیستم سپاس معروف است. کاری که این سیستم انجام میدهد این است که اطلاعات و دادههای مراکز مختلف سلامت در مورد افراد را دریافت و آنها را ثبت میکند. یکی از کارهایی که وزارت بهداشت اخیرا انجام داده است، راهاندازی پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت است.»
تارا افزود: «28هزار واحد تنها در حوزه سلامت دولتی وزارت بهداشت داریم که شامل همه بیمارستانها، مراکز بهداشتی، خانههای بهداشت و دیگر مراکز میشود. در واقع پرونده حوزه بهداشت که شامل همه مراقبتهای حوزه سلامت است نیز وارد این بخش میشود.»
تارا افزود: «زمانی که شهروندی به بیمارستان مراجعه میکند، باید اطلاعات مربوط به پرونده بستریاش وجود داشته باشد یا اگر به یک کلینیک برای درمان سرپایی مراجعه میکند نیز باید اطلاعات مربوط به او ثبت و جمعآوری شود و همچنین در بخشهای دیگر مانند داروخانه، آزمایشگاه و امثال آن نیز همین طور باشد.»
رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به برنامههای گذشته توسعه اشاره کرد و افزود: «پرونده الکترونیک سلامت را باید در بخش دولتی شروع کنیم و ساختارها را به تدریج شکل دهیم. تقریبا تمامی بیمارستان های دولتی دارای سیستم های سلامت و الکترونیک بیمارستانی هستند و به سیستم پرونده شهروندی متصل هستند.»
وی اضافه کرد: «سیستمی که در وزارت بهداشت این اطلاعات را از تمام کشور جمعآوری میکند، سیستم پرونده سلامت است که به آن سیستم سپاس معروف است. کاری که این سیستم انجام میدهد این است که اطلاعات و دادههای مراکز مختلف سلامت در مورد افراد را دریافت و آنها را ثبت میکند. یکی از کارهایی که وزارت بهداشت اخیرا انجام داده است، راهاندازی پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت است.»
تارا افزود: «28هزار واحد تنها در حوزه سلامت دولتی وزارت بهداشت داریم که شامل همه بیمارستانها، مراکز بهداشتی، خانههای بهداشت و دیگر مراکز میشود. در واقع پرونده حوزه بهداشت که شامل همه مراقبتهای حوزه سلامت است نیز وارد این بخش میشود.»
برچسب ها
اهمیت پرونده الکترونیک سلامت و لزوم اجرای سراسری آن احمد تارا رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد