تیتر ۱ / نظام سلامت / بیمه

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین‌اجتماعی:
خلاء سازمان حمایت از مصرف‌کننده در بخش درمان کشور


تاریخ انتشار : 09 آذر 1394 ساعت 17:01
0
0
e
p
+
-
اندازه متن :
علی حیدری با اشاره به نبود سازمان حمایت از مصرف کننده در بخش درمان و سلامت کشور گفت: « بیمه‌ها در فقدان این سازمان می‌توانند تا حدودی نقش مناسبی را ایفا کنند تا ارائه‌دهندگان خدمات نتوانند به تقاضاهای القایی و مخاطرات اخلاقی دامن بزنند.»

علی حیدری، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین‌اجتماعی در گفت‌وگو با سپیدآنلاین با اشاره به اینکه بیمه‌ها می‌توانند در زمینه کاهش تقاضاهای القایی و مخاطرات اخلاقی در حوزه بیمه‌های درمان موثر واقع شوند، گفت: «طبیعتا وقتی از مکانیزم بیمه‌های اجتماعی برای ارائه خدمت به جامعه از محل منابع عمومی استفاده می‌کنیم، حضور بیمه‌ها می‌تواند به شفافیت و محاسبه‌پذیری کار و اداره اقتصادی امور کمک کند.»
وی نبود سازمان حمایت از مصرف‌کننده را یکی از مشکلات فعلی عنوان کرد و افزود: «با توجه به اینکه در بخش درمان و سلامت سازمان حمایت از مصرف کننده و یا حمایت از بیماران وجود ندارد،طبیعتا بیمه‌ها در فقدان این سازمان می‌توانند تا حدودی نقش مناسبی را ایفا کنند تا ارائه‌دهندگان خدمات نتوانند به تقاضاهای القایی و مخاطرات اخلاقی دامن بزنند.»
حیدری تاکید کرد: «صنعت درمان صنعت خاص و تخصصی است و در حال حاضر درمان تقریبا به صورت کالایی و صنعت بازار شده است.طبیعتا در فقدان سازمان حمایت از مصرف کننده در کشور بیمه‌ها می‌توانند نقش مناسبی را در جلوگیری از مخاطرات اخلاقی و تقاضاهای القایی داشته باشند.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه‌ها تاکنون در زمینه نظارت و کاهش تقاضاهای القایی موفق بوده‌اند، گفت: «بخشی از کارکرد بیمه‌ها در این زمینه موکول به سطح‌بندی و یا رتبه‌بندی نظام درمانی است که در این خصوص سیاستگذار و استاندارد بخش حوزه سلامت، وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه هستند.در صورتی که متولیان، سطح‌بندی، وظایف قانون برنامه پنجم، نظام ارجاع، پزشک خانواده و راهنماهای بالینی را انجام دهند، طبیعتا بیمه‌ها براساس این زیرساخت می‌توانند نقش موثرتری را ایفا کنند.»
نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین‌اجتماعی در پایان تاکید کرد: «در صورتی که منابع عمومی از سمت بیمه‌ها برای ارائه خدمات درمانی هدایت شود، بیمه‌ها می توانند بخش زیادی از تقاضاهای القایی را سامان دهند. اینکه در حال حاضر و یا در گذشته بیمه‌ها این اقدام را به طور مطلوب انجام داد‌ه‌ند، قطعا اینگونه نیست و به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.»


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      
طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه