تیتر ۱ / نظام سلامت

رئیس جمعیت هلال‌احمر:
سرمایه هلال‌احمر جوابگوی هزینه‌ها نیست


تاریخ انتشار : 11 بهمن 1394 ساعت 16:56
0
0
e
p
+
-
اندازه متن :
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که باید پیگیر تحقق بودجه 94 باشیم، گفت: «در حال حاضر هر آنچه هزینه می‌کنیم از سرمایه‌های داخلی است و این سرمایه‌ها نیز در آینده نزدیک نخواهد توانست جوابگوی هزینه‌های ما باشد.»

به گزارش سپیدآنلاین، سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای معاونین با تاکید بر این که در فضای پسا تحریم و موفقیت‌های ایجاد شده جمعیت هم باید جایگاه و نقش واقعی خود را ترسیم کند افزود: «لازم است از این موفقیت که با خون شهیدان، مقاومت مردمی، مدیریت هوشمندانه رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور و گروه مذاکره‌کننده به دست آمده، نگهداری کنیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه باید پیگیر تحقق بودجه 94 باشیم، گفت: «در حال حاضر هر آنچه هزینه می‌کنیم از سرمایه‌های داخلی است و این سرمایه‌ها نیز در آینده نزدیک نخواهد توانست جوابگوی هزینه‌های ما باشد.»
وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات و حفظ جایگاه حمایت‌طلبی به‌عنوان دستگاه مردمی باید در دستور کار باشد افزود: «ما باید حمایت حداکثری قوای سه‌گانه را از جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد مدافع مردم جلب کنیم و این فرهنگ در جامعه و به‌ویژه در میان مسئولان ارشد نظام ایجاد شود که همه دستگاه‌ها به‌نوعی خدمات هلال‌احمر نیاز دارند و این نهاد معین دولت در بحران‌ها و حوادث بزرگ است.»
ضیائی با اشاره به اینکه هیچ نهاد و وزارتخانه‌ای در کشور نیست که 4 نماینده رئیس‌جمهور عضو آن (شورای عالی) باشند افزود: «برای تحقق خواسته‌های به‌حق جمعیت از جمله بودجه باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نزدیک بودن فصل نوروز و ضرورت آمادگی هر چه بیشتر برای اجرای طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «برای نوروز باید دستورالعمل مشخص یکسان و با یک سبک و سیاق تدوین شود که لازم است با مدیریت دبیرکل جمعیت، این مهم محقق شود.»
وی افزود: «درست است که ظرفیت‌های سازمانی باید به بهترین شیوه بروز و ظهور داشته باشد اما باید توجه داشته باشیم که جمعیت هلال‌احمر تشکیلاتی چندپاره نیست و یک مجموعه واحد است و نباید این‌گونه باشد که هر مجموعه جداگانه و جزیره‌ای به استان‌ها برنامه‌ای را ابلاغ نماید.»
ضیائی در خصوص تدوین گزارش عملکرد کیفی، شاخص مدار و تحلیلی برای نشان دادن خدمات وظایف جمعیت هلال‌احمر به مخاطب مدنظر خاطرنشان کرد: «مخاطب گزارش عملکردی که برای نهادهای بیرونی تهیه می‌شود، متفاوت است و لذا محتوای آن هم باید به شکلی باشد که تمام ساختارهای یک گزارش عملکرد تحلیلی مناسب را داشته باشد تا براساس آن بتوان نشان داد هلال‌احمر چه تاثیری در جامعه دارد، از چه بحران‌هایی جلوگیری کرده است و برای رسیدن به نقطه مطلوب به چه منابع و زیرساخت‌هایی نیازمند است.»


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      
طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه