نباید به ایران هلث نگاه درآمدزایی وجود داشته باشد
5 بهمن 1394 ساعت: 19:11
5 بهمن 1394 ساعت: 19:11
رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در گفتوگو با سپیدآنلاین ضمن اظهار تاسف از اینکه بخشی از مشکلات برگزاری ایران هلث به مدیریت داخلی بازمیگردد، میگوید: «مدیریت ثابت شامل برنامهریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است. از آنجاکه این مولفهها در مدیریت ایران هلث دیده نمیشود، میتوان نتیجه گرفت که مدیریت ما سلیقهای بوده و ثابت نیست. همین اختلاف سلیقههای مدیریتی ما را بر آن داشت تا مسئولیت ایران هلث را از دست انجمن تولیدکنندگان خارج و به دست افراد برگزار کننده نمایشگاه یا همان شرکت صنعت سلامت نیوساد در سال 91 بسپاریم.»
قاسم آبخضر بررسی تاریخچه برگزاری عرب هلث را یکی از ملزومات قضاوت در مورد عملکرد این نمایشگاه میداند و نقش تعاملات سیاسی و ارتباطات بینالملل را در این زمینه پررنگ میداند. وی با بیان اینکه عرب هلث با وجود مدیریت انگلیسیها از روابط استفاده کرده و بهعنوان محور منطقه شناخته شده است، میگوید: «این نمایشگاه از امکانات وسیع پشتیبانی دولت و همچنین پشتیبانی نمایشگاهی برخوردار بوده و بهعنوان یک نمایشگاه بینالمللی استاندارد جا افتاده است.» آبخضر ضمن انتقاد از اینکه ایران هلث از درون و بیرون تحث تاثیر تحریمها قرار گرفته، تصریح میکند: «در کادر مدیریتی نمایشگاه، مسئول بازرگانی خارجی داریم اما روابط بینالملل تاثیر زیادی بر روند فعالیت این فرد گذاشته است.»
وی ضمن انتقاد از اینکه گاهی مجموعه نمایشگاه نگاه درآمدزایی به این موضوع دارد، خاطرنشان میکند: «یکی از پارامترهای ضعف ما در برگزاری نمایشگاه، بحث توسعه نمایشگاهی است. کمااینکه توسعه صادرات هر کشور به کمک برگزارکنندگان میشتابد و آن را توانمند میکند. همچنین دولت باید خریدهای سالانه خود را موکول به زمان برگزاری نمایشگاه کند تا نگاه مدیریت به درآمدزایی و منفعت شخصی ومدیریت سلیقهای نباشد.» وی در پایان با یادآوری اینکه دولتها موظف هستند که برای هر نمایشگاه بینالمللی که در هرجای دنیا برگزار میشود، 50 تا 100 درصد کمک یارانهای پرداخت کنند، میگوید: «اما متاسفانه سالها است که یارانههای نمایشگاهی ما در خارج از کشور پرداخت نشده است.»
وی ضمن انتقاد از اینکه گاهی مجموعه نمایشگاه نگاه درآمدزایی به این موضوع دارد، خاطرنشان میکند: «یکی از پارامترهای ضعف ما در برگزاری نمایشگاه، بحث توسعه نمایشگاهی است. کمااینکه توسعه صادرات هر کشور به کمک برگزارکنندگان میشتابد و آن را توانمند میکند. همچنین دولت باید خریدهای سالانه خود را موکول به زمان برگزاری نمایشگاه کند تا نگاه مدیریت به درآمدزایی و منفعت شخصی ومدیریت سلیقهای نباشد.» وی در پایان با یادآوری اینکه دولتها موظف هستند که برای هر نمایشگاه بینالمللی که در هرجای دنیا برگزار میشود، 50 تا 100 درصد کمک یارانهای پرداخت کنند، میگوید: «اما متاسفانه سالها است که یارانههای نمایشگاهی ما در خارج از کشور پرداخت نشده است.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد