خضری تاکید کرد:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان به درستی صرف رفع نقاط آسیبزا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها نشده است.»
درآمد حاصل از جرایم رانندگی هزینه رفع نقاط حادثهخیز نشده است
3 تیر 1397 ساعت: 15:4
3 تیر 1397 ساعت: 15:4
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان به درستی صرف رفع نقاط آسیبزا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها نشده است.»
به گزارش سپیدآنلاین، رسول خضری درخصوص مرگ سالانه 5 هزار نفر در سفرهای جاده ای تابستان و ضرورت مدیریت تعطیلات در کشور، گفت: «متاسفانه برای ساماندهی تعطیلات درکشور تا کنون چندین مرتبه طرح در مجلس تدوین شده است، به طوری که در بحث تعطیلات باید یکپارچهسازی انجام شود؛ ولی نه تنها هیچ کدام از این طرحها به سرانجام نرسید، بلکه سازمانها و وزارتخانهها از جمله وزارت راه، هلال احمر و پلیس راهور هرکدام ساز خود را میزنند.»
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: «در کشورهای پیشرفته دنیا در خصوص تعطیلات مدیریت یکپارچه وجود دارد که در کشور ما اجرایی نمیشود، در حال حاضر ستادهای نوروزی از شهرداری گرفته شده و استانداری و فرمانداری هرکدام برای خود پروتکلی دارند؛ اما باید یکپارچهسازی صورت گیرد، بنابراین همین مسئله سبب شده که آمار تصادفات جادهای درکشورمان در مقایسه با سایر کشورها افزایش داشته باشد.»
وی با بیان اینکه میزان مصدومان و معلولیتهای ناشی از تصادفات جادهای بسیار بالا است، تصریح کرد: «درکشورهای دیگر اولین علت مرگومیر به بیماریها مرتبط میشود، اما در کشور ما مهمترین علت مرگ و میر به تصادفات رانندگی مربوط است؛ متاسفانه ایمنی جاده ها شرایط مناسبی نداشته، پیچ های خطرناک، سرعت غیرمجاز و تردد خودروهای غیر استاندارد سبب وقوع حوادث بسیاری درجادهها میشود، به طورحتم علت بخشی از تلفات و مصدومیتهای جادهای مربوط به خودروهای فرسوده و غیر استاندارد است.»
خضری درخصوص ضرورت نصب 6 هزار دوربین درجادهها برای کنترل بهتر خودروها و جلوگیری از تخلفات، گفت: «شاید نصب دوربین تا حدودی بازدارنده باشد، اما این مسئله به نوعی کسب درآمد بیشتر برای مسئولان است؛ مگر تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان تا چه میزان صرف رفع نقاط آسیب زا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها شده است.»
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: «طبق قانون جرائم باید در حوزه کاهش میزان تصادفات هزینه شود، اما این مسئله در کاهش تصادفات نقش موثری نداشته است.»
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: «در کشورهای پیشرفته دنیا در خصوص تعطیلات مدیریت یکپارچه وجود دارد که در کشور ما اجرایی نمیشود، در حال حاضر ستادهای نوروزی از شهرداری گرفته شده و استانداری و فرمانداری هرکدام برای خود پروتکلی دارند؛ اما باید یکپارچهسازی صورت گیرد، بنابراین همین مسئله سبب شده که آمار تصادفات جادهای درکشورمان در مقایسه با سایر کشورها افزایش داشته باشد.»
وی با بیان اینکه میزان مصدومان و معلولیتهای ناشی از تصادفات جادهای بسیار بالا است، تصریح کرد: «درکشورهای دیگر اولین علت مرگومیر به بیماریها مرتبط میشود، اما در کشور ما مهمترین علت مرگ و میر به تصادفات رانندگی مربوط است؛ متاسفانه ایمنی جاده ها شرایط مناسبی نداشته، پیچ های خطرناک، سرعت غیرمجاز و تردد خودروهای غیر استاندارد سبب وقوع حوادث بسیاری درجادهها میشود، به طورحتم علت بخشی از تلفات و مصدومیتهای جادهای مربوط به خودروهای فرسوده و غیر استاندارد است.»
خضری درخصوص ضرورت نصب 6 هزار دوربین درجادهها برای کنترل بهتر خودروها و جلوگیری از تخلفات، گفت: «شاید نصب دوربین تا حدودی بازدارنده باشد، اما این مسئله به نوعی کسب درآمد بیشتر برای مسئولان است؛ مگر تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان تا چه میزان صرف رفع نقاط آسیب زا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها شده است.»
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: «طبق قانون جرائم باید در حوزه کاهش میزان تصادفات هزینه شود، اما این مسئله در کاهش تصادفات نقش موثری نداشته است.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد