سلامت و سبک زندگی

رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد:
افزایش گزارش عوارض «بوتاکس» و «ژل‌» تقلبی


تاریخ انتشار : 28 دی 1395 ساعت 18:12
0
0
e
p
+
-
اندازه متن :
رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بیشترین عوارضی که از استعمال مواد تقلبی از مراجع ذیصلاح گزارش‌ شده در رابطه با مواد تزریقی مانند بوتاکس و ژل است.

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از سازمان غذا و دارو، مصطفی اسماعیلی، رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: فرآورده‌های آرایشی تقلبی معمولا به‌ صورت قاچاق و از مسیرهای غیر رسمی وارد کشور می‌شود و ارزان‌ بودن آن نیز به‌ دلیل پرداخت نکردن عوارض گمرکی است اما هیچ تضمینی در خصوص کیفیت و سلامت این محصولات وجود ندارد.
وی افزود: یک محصول تقلبی را با هر ماده‌ای که به ماده اصلی مشابهت داشته باشد می‌توان ساخت و این کار صرفا مشمول لوازم ‌آرایشی و بهداشتی نیست. بیشترین عوارضی که از استعمال مواد تقلبی از مراجع ذیصلاح گزارش‌ شده در رابطه با مواد تزریقی مانند بوتاکس و ژل است.
اسماعیلی بیان کرد: مصرف بوتاکس تقلبی گسترده است اما توزیع آن از طریق دست‌فروشان اتفاق نمی‌افتد بلکه بازاریابان با مطب پزشکان تماس می‌گیرند و محصول را در مطب تحویل می‌دهند.
رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات تقلبی اگر موجب بروز عاضره شود قابل پیگیری توسط مراجع قضایی نیست این در حالی است که اگر مردم از طرق مصرف محصول معتبر دچار آسیب شوند به راحتی می‌توان مساله را از طریق تولید کننده یا وارد کننده پیگیری کرد.


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      
طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه