رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران از ایجاد "اداره کل خرید راهبردی" در ساختار جدید سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد و گفت: «ماموریت این اداره کل تدوین برنامههای راهبردی برای خرید خدمات راهبردی است.» علی حسنزاده با بیان اینکه خرید راهبردی بهمعنای جستوجوی مستمر برای هزینه کرد بهینه منابع است، تصریح کرد: «خرید راهبردی دارای پنج مولفه است، اینکه چه نوع خدماتی، از چه ارائهدهندهای، با چه قیمتی، به چه علتی و برای کدام گروه از گیرندگان خدمات، خریداری شود.» حسنزاده با اشاره به اینکه اولین برنامه سازمان بیمه سلامت ایران خرید راهبردی است و درحال حاضر اقدامات کارشناسی در این خصوص درحال انجام است، افزود: «توانمندسازی بیمهشدگان یک ضرورت است و باید بستری شکل بگیرد که در آن بیمهشدگان با کسب آگاهیهای لازم، نسبت به استیفای حقوق بیمهای خود اقدام کنند.» رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: «تقویت نظام پایش و ارزیابی و تدوین و اجرای راهنمای بالینی درمانی در مراکز درمانی باید در این راستا مورد توجه اساسی باشد.»
ایسنا