روزنامه سپید | اخبار 4 | 06 بهمن 1398 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d67733
مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: «برای تبلیغات پزشکی دستورالعملهایی در نظر گرفته شده است، در مجوز تبلیغات استاندارد، فاکتورهایی مانند مشخص بودن عنوان شخص تبلیغ کننده، محتوای تبلیغ، نوع رسانه و هدف تبلیغات در نظر گرفته شده است، تبلیغات در فضای مجازی با سایر رسانههای تبلیغاتی که فرد انتخاب میکند متفاوت بوده و شامل دو نوع استاتیک و داینامیک میشود.»
به گزارش سپید به نقل از مهر، فربد رهنما با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی تبلیغات پزشکی به ویژه در فضای مجازی گفت: «در پنجمین جلسه کمیته مرکزی تبلیغات، شیوهنامه درخواست صدور مجوز تبلیغات امور پزشکی به تصویب رسید که در این شیوه نامه چگونگی تبلیغات امور پزشکی تبیین شده است.»
مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: «هر قدر تسهیل برای صدور مجوز تبلیغات داشته باشیم، شاهد ساماندهی فضای تبلیغاتی خواهیم بود و کمیته تبلیغات شهرستانها باید فضای تبلیغاتی حوزه پزشکی را رصد کرده و با متخلفین برخورد کنند.»
وی افزود: «اگر فرد متخلف پزشک باشد به دادسرای انتظامی نظام پزشکی مربوطه و اگر غیرپزشک باشد به دادسرای جرایم پزشکی که مسئول رسیدگی به تخلفات افراد غیر پزشک است ارجاع داده میشود.»
رهنما در پایان گفت: «برای تبلیغات پزشکی دستورالعملهایی در نظر گرفته شده است، در مجوز تبلیغات استاندارد، فاکتورهایی مانند مشخص بودن عنوان شخص تبلیغکننده، محتوای تبلیغ، نوع رسانه و هدف تبلیغات در نظر گرفته شده است، تبلیغات در فضای مجازی با سایر رسانههای تبلیغاتی که فرد انتخاب میکند متفاوت بوده و شامل دو نوع استاتیک و داینامیک میشود.»