روزنامه سپید | اخبار 4 | 12 دی 1398 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d67553
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به درج اخبار در فضای مجازی مبنی بر درآمد میلیاردی نظام پزشکی از پروندههای شکایت علیه پزشکان گفت: «فعالیت اعضای منتخب دادسراهای نظام پزشکی، هیاتهای بدوی و تجدیدنظر، هیات مدیرهها و حتی روسای نظام پزشکیها داوطلبانه و کاملا رایگان است.»
به گزارش سپید به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، علی سالاریان به منظور تنویر افکار عمومی در خصوص درآمدهای نظام پزشکی بیان کرد: «سازمان نظام پزشکی بودجه دولتی نداشته و هزینه آن از محل حق عضویت اعضاء تامین میشود و بدیهی است که مخارج اجتناب ناپذیری مانند حقوق کارمندان و سایر هزینههای جاری از جمله جلسات متعدد دادسراها، هیاتهای بدوی، تجدید نظر و پیگیری اداری آنها وجود دارد که بخشی از آن از محل حق ثبت پروندهها تامین میشود.»
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: «به جز رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و پرسنل اداری که حقوق مصوب دارند، هیچ یک از اعضای منتخب دادسراهای سازمان، هیاتهای بدوی و تجدید نظر، هیات مدیرهها و روسای نظام پزشکی حقوق نمیگیرند و فعالیت آنها داوطلبانه و کاملا رایگان است، منتخبان مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی نیز حقوق مصوب نداشته و حتی حق جلسه هم دریافت نمیکنند، حتی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با این که میتواند حقوق دریافت نماید اما در چندین دوره روسای کل این سازمان بدون دریافت حقوق و کاملا داوطلبانه به فعالیت پرداخته و حقوق خود را برای پیشبرد اهداف این سازمان استفاده نمودهاند.»
وی با اشاره به این که در موارد شکایتهای اخلاقی و تعرفهای سازمان حق ثبتی دریافت نمیکند افزود: «نکته حائز اهمیت این است که دریافت حق ثبت شکایت خود مانعی برای ثبت شکایات غیرمنطقی و بیپایه و اساس است، در خصوص دریافت تعرفه برای اعتراض و تجدید نظر در رای صادره پروندهها جهت بررسی مجدد در هیاتهای تجدید نظر، تمامی پروسههای بدوی تکرار میشود و لذا دریافت حق ثبت برای تشکیل جلسات و گردش امور اداری با توجه به خودگردانی نظام پزشکیها باز هم کفاف هزینههای جاری را نخواهد داد.«
سالاری در پایان گفت: «جامعه پزشکی به عنوان قشر فرهیخته و مورد وثوق مردم پاسخگویی را سرلوحه فعالیت حرفهای خود میداند و علیرغم مشکلات و اجحافهایی که در فعالیت حرفهای با آن روبهروست با خود پایشگری و رسیدگی به شکایات و گلایههای مردم از خدمات بهداشتی و درمانی توسط منتخبان خود به ارتقای سطح سلامت عموم جامعه کمک نموده و به اعتماد شایان توجه جامعه به این صنف پاسخ متقابل میدهد.»