چاپ خبر
قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت:
‏ سال گذشته حدود ۷ هزار پرونده فعال در زمینه ارز دانشجویی نیمایی داشتیم
روزنامه سپید   |   اخبار 4   |   23 اردیبهشت 1398   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d65527

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «دانشجویانی که درخواست ارز دانشجویی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در خارج کشور را داشته باشند، به مرکز خدمات آموزشی درخواست می‌دهند و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تایید دانشجو را به بانک کارگذار معرفی می‌کند.»
به گزارش سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید اکبری درباره تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویانی ایرانی خارج کشور تحصیل می‌کنند، گفت: «بر اساس اعلام بانک مرکزی به دانشجویانی ایرانی که در خارج کشور تحصیل می‌کنند ارز نیمایی تخصیص پیدا می‌کند.» قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: «دانشجویانی که درخواست ارز دانشجویی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در خارج کشور را داشته باشند، به مرکز خدمات آموزشی درخواست می‌دهند و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تایید دانشجو را به بانک کارگذار معرفی می‌کند.» وی با اشاره به آمار دانشجویانی که در سال گذشته ارز دانشجویی نیمایی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: «سال گذشته حدود 7 هزار پرونده فعال ارزی داشتیم.»
اکبری به مصوبه بازگشت دانشجویان برای ادامه تحصیل در داخل کشور اشاره کرد و گفت: «مسیر انتقال دانشجویان بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی دانشجویی برای دانشجویانی که از اول ژانویه 2019 یا 10 دی 97 در خارج کشور مشغول به تحصیل شده باشند، بسته شده است.» قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت به آمار دانشجویان خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند اشاره کرد و گفت: «حدود 3 هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند و این روند تمایل دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران افزایشی است.» وی اضافه کرد: «وزارت بهداشت با حدود 3 هزار دانشجوی خارجی از برنامه ششم توسعه با پذیرش دانشجو جلوتر است و ما اکنون از 43 کشور دنیا از جمله کشورهای همسایه، منطقه و اروپا دانشجو داریم.» اکبری ادامه داد: «ما در بحث آموزش پزشکی سیاست‌های آموزشی برنامه‌های تحولی ابلاغی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این برنامه تحول آموزشی گام‌های موثری برداشته شود.» قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان گفت: «11 بحث در حوزه تحول آموزشی در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود که مرجعیت در آموزش پزشکی، فعالیت‌های بین‌المللی، اعتباربخشی موسسات و دانشگاه‌ها، توسعه رشته‌ها بر اساس ماموریت گرایی و آموزش مجازی و نوین در علوم پزشکی از جمله محورهای مهم تحول آموزش پزشکی است که آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.»