روزنامه سپید | اخبار 3 | 03 اردیبهشت 1398 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d65274
مدیرکل فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، گفت: «فراوردههایی که در ماهواره تبلیغ میشوند شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشتهاند و برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.»
به گزارش سپید، مهناز خانوی در مورد تبلیغات داروهای طبیعی عنوان کرد: «تبلیغات این فراوردهها فقط در صورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.»
وی افزود: «بر اساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صداوسیما، مقرر شد که فراوردههای شرکتهایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص؛ فراورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.» مدیرکل فراوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار میگیرد، عنوان کرد: «سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها به راهی موارد خاص قابل انجام است.» وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فراوردههایی تبلیغاتی در شبکههای ماهوارهای وجود ندارد، عنوان کرد: «بهقطع فراوردههایی که از شبکههای رسمی تبلیغ نمیشود؛ به این معناست که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشتهاند و درنتیجه خرید و مصرف این فراوردهها اعم از داروهای چاقی، لاغری، انواع مکملها و ... پیشنهاد نمیشود.»