روزنامه سپید | اخبار 3 | 25 مرداد 1397 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d62386
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «بخشی از تبلیغات پزشکی در ایران به مسائل زیبایی مربوط میشوند که غالبا در شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی انجام میگیرد و متاسفانه بر روند اینگونه از تبلیغات نظارت دقیقی وجود ندارد.»
به گزارش سپید به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی در خصوص تبلیغات گسترده خدمات پزشکی و زیبایی در ماهوارهها و فضای مجازی گفت: «بخشی از تبلیغات پزشکی در ایران، به مسائل زیبایی مربوط میشوند که غال با در شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی انجام میگیرد که متاسفانه بر روند اینگونه از تبلیغات نظارت دقیقی وجود ندارد.» نماینده مردم میاندوآب افزود: «اکثر محصولاتی که در شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی تبلیغ میشود، غیراستاندارد، نامرغوب و گاهی آسیبرسان هستند. فروش از این طریق با همکاریهای پنلهای پیامکی و سامانهای ارسال پیامک انجام میگیرد که از طریق مخابرات تهیه میشود، این موضوعات بارها مطرح شده است، ولی توجه به این مسائله نمیشود.» هاشمی با اشاره به عرضه برخی از محصولات در داروخانههای داخلی گفت: «عرضه این محصولات در داروخانهها مشکلی ندارد چراکه تحت نظارت و کنترل قرار دارند و اگر محصولی، در آنجا عرضه شود یا نیاز به دریافت نسخه پزشک هست و یا جزو محصولاتی است که امکان فروش بدون نسخه در داروخانهها وجود دارد که بر هر دو نوع عرضه نظارت دقیقی انجام میشود.» عضو کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد: «برای کنترل این موضوعات باید با پروندههایی که مشکل ایجاد کردهاند، برخورد قاطع انجام بگیرد تا درس عبرتی شود برای افرادی که بهتازگی میخواند وارد این حوزه بشوند، متولی اصلی نظارت وزارت بهداشت است که باید با برنامهریزی و حساسیت بیشتری این مسائل را پیگیری کند.»