چاپ خبر
سامانه ۱۶۶۶راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت
روزنامه سپید   |   اخبار 4   |   08 مرداد 1397   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d62172

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران از افتتاح سامانه ۱۶۶۶ طی هفته آینده خبر داد و گفت: «این سامانه راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان است.»
مهدی نوروزیان گفت: «این سامانه به صورت آزمایشی و غیررسمی فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز و انتقاد و پیشنهادهای مردم را ثبت کرده است، گفت: «مردم در تماس با سامانه ۱۶۶۶ درخواست‌های مرتبط با وظایف سازمان را به اپراتورها ارائه می‌دهند و این درخواست‌ها به تناسب موضوع بررسی می‌شوند.»
نوروزیان با بیان اینکه پیش از اطلاع‌رسانی و راه‌اندازی رسمی این سامانه، طی هفته گذشته به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ تماس با سامانه ۱۶۶۶ برقرار شده که بیشتر تماس‌ها درخواست رسیدگی به اسناد بوده، اظهار کرد: «اگر شکایت و انتقاد از نحوه ارائه خدمت از این طریق به اپراتورها بازگو شود، آنها بیمه شدگان را به کارشناسان سه حوزه تخصصی سازمان‌ که شامل بیمه‌گری، نظارت، بررسی و رسیدگی به اسناد است، ارجاع می‌دهند.»
وی با بیان اینکه بیمه سلامت از سازمان‌های پیشرو در امر ارائه خدمات الکترونیک است به نحوی که تائید دارو را از سال‌های گذشته به شیوه الکترونیک انجام می‌داد، افزود: «کد رهگیری به تماس گیرنده برای پیگیری شکایت ارائه می‌شود تا از این طریق فرایند رسیدگی به درخواستش را پیگیری کند.» نوروزیان با اشاره به حجم عملیات مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی سازمان در سال گذشته، گفت: «گردش مالی سازمان فوق‌العاده سنگین است که این حجم مالی با ۴۵۰۰ نفر نیروی کار انجام می‌شود.»