روزنامه سپید | اخبار 2 | 26 دی 1396 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d59399
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام مشترک وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت را مثبت ارزیابی کرد. همایون هاشمی با ارزیابی مثبت اقدام مشترک وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت، گفت: «در حوزه سلامت مانند تمامی حوزهها اطلاعرسانی و تبلیغات امری لازم و ضروری است البته این اقتصاد مبتنی بر سلامت بوده و اقتصاد صرف نیست.»
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: «این اقتصاد ذیل سلامت قرار میگیرد و باید ویژگیهای سلامت محور، مبتنی بر جامعه، حقوق و سلامت فرد باشد.» وی ادامه داد: «اقتصاد و تبلیغات این حوزه باید مبتنی بر سلامت افراد باشد بنابراین باید از بزرگنماییها، حاشیههای غیرمسئولانه، اظهارات مطالب غیرواقعی و هزینهتراشی پرهیز شود.»
هاشمی یادآور شد: «اگر بر اساس خرد جمعی و مشارکت دستگاههای مرتبط بتوان سازوکارهای لازم را ایجاد کرد تبلیغات حوزه سلامت سامان مییابد.»
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در تبلیغات حوزه سلامت منافع اقتصادی باید در اولویت آخر قرار گیرد، تصریح کرد: «تامین سلامت مردم باید در اولویت اول باشد؛ تبلیغات نباید گمراهکننده باشد از این رو ساماندهی تفاهمنامه نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت امری مهم است که در دستور کار دستگاهها قرار گرفته است.»
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت دستگاه ها پاسخگو خواهند بود، گفت: «در اغلب کشورها متولی زیربخشهای حوزه سلامت وزارت بهداشت است و این دستگاه در وهله اول منافع فرد و جامعه را در نظر میگیرد سپس بخشهای اقتصادی را مدنظر قرار میدهد.»