چاپ خبر
اقدام مشترک وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی
ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت
روزنامه سپید   |   اخبار 4   |   24 دی 1396   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d59333

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: «با توجه به تاکید رئیس سازمان غذا و دارو و جدیت سازمان نظام پزشکی کشور، انتظار می‌رود به‌زودی با تفکیک دقیق‌تر شرح وظایف و مسئولیت‌ها و تفکیک تبلیغات خدمات بهداشتی- درمانی از تبلیغ کالاهای سلامت‌محور با لحاظ کار ویژه هر دو سازمان، موضوع نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت، چابک‌تر، موثرتر و نافذتر از گذشته جریان پیدا کند.» کیانوش جهانپور با برشمردن عدم توازن و نابرابری اطلاعات و شرایط و مختصات بازار سلامت و کالاهای سلامت‌محور افزود: «با توجه به این ویژگی‌ها، موضوع نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت و کالاهای سلامت‌محور اهمیت و ضرورت مضاعفی دارد و البته این مهم از دهه‌های گذشته از دید قانون‌گذار دور نمانده است.» وی در ادامه اضافه کرد: «در حال حاضر این مسئولیت در قوانین جاری، در جایی از قانون متوجه وزارت بهداشت و درجایی متوجه سازمان نظام پزشکی کشور هست و به‌رغم هماهنگی‌های موجود، با توجه به شرایط جدید و حتی تغییر پارادایم‌های حوزه اطلاع‌رسانی و ابزار و بسترهای تبلیغاتی و نیز لزوم چابک سازی امور، کاهش بوروکراسی و فرآیندهای عریض و طویل اداری و حفظ منافع عمومی هم‌زمان با تسهیل در امور تجاری و اقتصادی فرا روی بخش خصوصی، ارتقا و ساماندهی وضعیت موجود ضرورت دارد.»
ایفدانا