چاپ خبر
شورای عالی بیمه تکلیف تعرفه‌ها را روشن می‌کند
روزنامه سپید   |   اخبار 5   |   17 اردیبهشت 1396   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d53063

مدیر کل تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: «پیشنهادهای مختلفی برای تعرفه‌های پزشکی سال 96 در شورای عالی بیمه مطرح است ولی هنوز اعضای این شورا به توافق نهایی نرسیده‌اند.»
علیرضا اولیایی‌منش در پاسخ به این پرسش که باتوجه به گذشت حدود یک ماه و نیم از سال و اعلام نشدن تعرفه‌های پزشکی، آخرین اقدامات انجام‌شده برای تعیین و اعلام این تعرفه‌ها چیست، گفت: «واقعا خبر جدیدی ندارم زیرا هنوز کارشناسان و اعضای شورای عالی بیمه که از دستگاه‌های مختلف هستند، به جمع بندی و توافق نهایی نرسیده‌اند.»
وی گفت: «آخرین جلسه شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه‌های سال 96 در پایان سال 95 انجام شد. در آن جلسه اعضای این شورا که متشکل از نماینده وزارت بهداشت، نماینده وزارت رفاه، نماینده بیمه‌ها، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نماینده وزارت اقتصاد و سازمان نظام پزشکی است، با توجه به اختلاف پیشنهادهای دستگاه‌های مختلف به توافق نهایی نرسیدند.»
اولیایی منش افزود: «بعد از جلسه این شورا، چندین جلسه کارشناسی این شورا با حضور کارشناسان دستگاه‌های عضو شورای عالی بیمه سلامت، تشکیل شده است ولی هنوز کارشناسان به توافق و جمع بندی نهایی نرسیده‌اند اما قرار است جلسه شورای عالی بیمه در آینده نزدیک تشکیل شود تا تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال 96 مشخص شود.»
وی درباره نظر اعضای شورای عالی بیمه درباره تغییر تعرفه‌های پزشکی در سال 96 گفت: «وزارت بهداشت فقط یکی از اعضای این شوراست و فقط یک رای دارد بنابراین نمی‌توانیم درباره نظر این شورا اظهار نظر کنیم و قرار است هر‌گونه تصمیم‌گیری در این مورد از سوی مسئولان شورای عالی بیمه اعلام شود.»
پیش از این ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده بود: «با انجام جلسات کارشناسی شورای عالی بیمه، نظرات دستگاه‌های مختلف درباره تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 بیشتر به هم نزدیک شده است و به توافق نزدیک شده‌ایم.» وی گفت: «رویکرد وزارت بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی این است که از یک طرف به هیچ وجه سهم پرداختی مردم از هزینه‌های سلامت افزایش نیابد و از طرفی قیمت و تعرفه خدمات پزشکی به سمت واقعی شدن برود زیرا هم اکنون تعرفه‌های پزشکی با قیمت تمام شده این خدمات فاصله محسوس دارد.»
ایرنا