روزنامه سپید | اخبار 3 | 28 بهمن 1395 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d50613
ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت در پاسخ به این ادعا که وزارت بهداشت به جای حل مشکلات سلامت هزینههای درمان را افزایش داده است، گفت: «البته مردم و کارگران نظری خلاف ایشان و کاملاً متفاوت دارند.» وی در ادامه افزود: «در تمام نظرسنجیهایی که بعد از شروع طرح تحول سلامت توسط سازمانها و نهادهای غیر وزارت بهداشت انجام شده است، این وزارتخانه دارای رتبه اول و یا دوم از نظر کسب رضایت مردم بوده است.»
حریرچی خاطرنشان کرد: «برای ما جای بسیار تعجب است در حالی که قبل از طرح تحول سلامت 17 درصد اقشار کارگری دچار هزینههای کمر شکن درمان میشدند، چرا این افراد در مورد این مشکلات سخنرانی و مصاحبه نمیکردند؟» معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: «بهتر است این افراد به جای فرافکنی و طفره رفتن توضیح دهند که چرا سازمان تامیناجتماعی که چند دهه است تحت تسلط این جریانات است در چنین وضعیتی به سر میبرده است و اقشار کارگری از وضعیت معیشت و سلامت خود ناراضی هستند؟ آیا این کار سختی است که به کارگران و بیمه شدههای تامیناجتماعی بگویند که سهم نه بیست و هفتم درمان را کجا هزینه کردهاند؟»
وی در پایان گفت: «اینگونه اظهارات خللی در عزم خدمت گزاران مردم در وزارت بهداشت در ارتقا خدمت رسانی به مردم و کارگران و کشاورزان و اقشار محروم نخواهد داشت و ما تا آخر مظلومانه اما با افتخار و اقتدار به مردم خدمت خواهیم کرد.»
وبدا