روزنامه سپید | اخبار 6 | 15 مهر 1395 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d43830
 تبلیغ کالاهای آسیبرسان سلامت و بهویژه خوراکیهایی که سلامت کودکان را به مخاطره میاندازد، در صدا و سیما ممنوع است، اما همچنان صدای خرچ خرچ کالاهایی چون چیپس و پفک در این رسانه به گوش میرسد.
 عباسعلی پوربافرانی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که قانون مناسبی برای جلوگیری از تبلیغ کالاهای آسیبرسان به سلامت وجود نداشته باشد، صدا و سیما این تبلیغات را انجام میدهد و ما هم نمیتوانیم برخورد لازم را در خصوص ممنوعیت تبلیغ این کالاها داشته باشیم، اظهار داشت: «قبلاً طرحی در این زمینه تدوین شد، اما بهدلایل اشکالاتی که داشت از سوی شورای نگهبان بازگشت داده شده و هماکنون این طرح در کارگروه مربوطه در دست بررسی است.»
 پوربافرانی عنوان کرد: «تا زمانی که قانون مناسبی برای جلوگیری و مقابله با کالاهای آسیبرسان به سلامت وجود نداشته باشد، تبلیغات آن در رسانهها ادامه دارد و ما باید بهسمتی برویم که شیوه تولید این کالاها اصلاح شود.»
 وی در مورد چالش اصلی در برخورد با کالاهای آسیبرسان سلامت افزود: «یک قسمت از درآمد صدا و سیما و بیشتر رسانهها از تبلیغات است، اما گاه به این جنبه توجه نمیشود که این تبلیغات کالاهای آسیبرسان سلامت، با وجود اینکه برای رسانهها درآمدزا است، اما برای جامعه ضرر دارد. ما باید به این سمت برویم که شیوه تولید این کالاها اصلاح شود و کالای آسیبرسان سلامت، اصلاً تولید نشود.»
تسنیم