روزنامه سپید | اخبار 7 | 13 مهر 1395 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d43673
 یکشنبهشب دختری جوان در شلوغی ایستگاه شادمان، حریم خط زرد مترو را رد کرده و سرش با قطاری که در حین ورود به ایستگاه بوده برخورد میکند و جان خود را از دست میدهد. خبری کوتاه اما تاثیرگذار، حال جای سوال است که تا به کی باید شاهد قربانی شدن مسافران در مترو باشیم؛ مترویی که به دلیل ازدحام مسافران در برخی ساعات سرویسدهی، چنان شلوغ است که گاهی با سلام و صلوات و خواهش و گاهی با هل دادن و دشنام باید سوار قطار شد. پس از مرگ معلم نابینا در ایستگاه مترو خزانه، بحث ایمنسازی ایستگاههای مترو با نصب درهای شیشهای در دستور کار بررسی مدیریت شهری قرار دارد، اما پس از کشوقوسهای فراوان به دلیل هزینه بالای نصب آن، مسئولان منصرف شده و ترجیح دادند تا هزینه گزاف نصب درهای جداکننده شیشهای را صرف توسعه مترو کنند. ابوالفضل قناعتی، عضو هیئترئیسه شورای شهر تهران با تسلیت به خانواده این دختر جوان که شب گذشته جان خود را در ایستگاه مترو شادمان از دست داد، گفت: «باید حتما طرح و لایحهای درباره نصب سیستمهای ایمنی و درهای شیشهای بهعنوان حصار خط مترو مجددا برای بررسی به صحن شورای شهر ارائه شود.» او بابیان اینکه تامین امنیت شهروندان در مترو یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری است، ادامه داد: «البته نصب درهای شیشهای جداکننده یکبار در صحن علنی شورای شهر مطرح شد اما به دلیل هزینه بالای این عمل اعضای شورا تصمیم گرفتند بهجای درهای شیشهای اعتبار این اقدام را صرف توسعه زیرساختهای مترو کنند، اما حالا با این اتفاقات باید طرحی آورده شود که همزمان با توسعه مترو، سیستم ایمنی در ایستگاهها هم ارتقاء یابد.» عضو هیئترئیسه شورای شهر تهران بابیان اینکه جان مردم بسیار مهم است و باید موانع و یا درهای شیشهای نصب شود، گفت: «باید هرچه زودتر طرح این موضوع به شورای شهر آورده شود تا پس از بررسیهای تخصصی بتوانیم اعتبارات این عمل را در بودجه سال 96 شهرداری در نظر بگیریم.» ازدحام مترو گویا به مسئله همیشگی قطار شهری بدل شده است. ازدحامی که توپ چرایی آن همواره بین دولت و شهرداری تهران در حال ردوبدل شدن است و متاسفانه آنچه کمتر به آن توجه میشود، انسانهایی است که در این میان قربانی میشوند.