چاپ خبر
خطاهای پرستاری را گزارش دهید
روزنامه سپید   |   اخبار 3   |   26 تیر 1395   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d38764

       رئیس سازمان نظام پرستاری چگونگی گزارش برخورد و خطای پرستاری در بیمارستان‌ها را تشریح کرد. علی‌محمد آدابی، درباره روند شکایت و گزارش بیماران و همراهان آنها از هرگونه خطای احتمال پرستاران یا هرگونه برخورد خارج از حقوق بیمار توسط پرستاران اظهار کرد: «در هر بیمارستان در شیفت روز افراد می‌توانند به مترون بیمارستان (سرپرست تمامی افراد شاغل در کار پرستاری) مراجعه کنند و در شیفت شب و عصر نیز به سوپروایزر بیمارستان (سرپرست پرستاری مرکز بهداشتی، درمانی و توان‌بخشی پرستاری) مراجعه کنند البته در همه بیمارستان‌ها شماره‌های رُند دراین‌باره در اختیار بیماران قرارگرفته است.» رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ایران در توضیح بیشتر عنوان کرد: «البته شکایت از خطاهای پرستاری بسیار نادر است ولی در صورت هرگونه گزارش در مدت کوتاهی و در 24 ساعت اول گزارش موردبررسی قرار می‌گیرد و به مقصر تذکر داده می‌شود و اگر این خطا باعث مشکل و عوارضی برای بیمار داشته باشد چون پرستاران بیمه مسئولیت هستند ضمن عذرخواهی از بیمار، جبران هزینه‌های بیمار نیز صورت می‌پذیرد.» رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: «در صورت هرگونه گزارشی از روند عملکرد پرستاران مردم می‌توانند آن را به سامانه 1690 و 1590 مرکز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات در طرح تحول سلامت نیز گزارش دهند.»
تسنیم