روزنامه سپید | اخبار 2 | 27 خرداد 1395 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d35136
 رضا امینی مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: «خدمات این سازمان در مناطق دورافتاده، حاشیه شهرها و استانها نیز گسترش یافته است؛ ضمن اینکه خدمات حضوری تامیناجتماعی با مراجعه به شعب اصلی، کارگزاریها و شعب اقماری قابل دستیابی است.»
 امینی ادامه داد: «شعب اقماری روش نوینی از ارائه خدمات حضوری بیمهای است که مردادماه ١٣٨۵، اولین شعبه اقماری در کشور ایجاد شد و ٣٠خدمت توسط شعب اقماری از طریق ارتباط با شعبه اصلی قابل ارائه است.» امینی گفت: «شعب اقماری به منظور دسترسی بیشتر بیمهشدگان به خدمات سازمان تامیناجتماعی در حاشیه شعب اصلی و بیشتر در مناطقی که از نظر جغرافیایی با مشکل رفتوآمد روبهرو یا کانون تمرکز یا تردد بیمهشدگان و بازنشستگان هستند، ایجاد میشود.»
 او با بیان اینکه شعب اقماری شامل دائم و غیردائم است، گفت: «شعب اقماری دائم در مناطق دارای بیمهشدگان اندک، ایجاد میشود.» امینی اضافه کرد: «۵٣٧شعبه این سازمان در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد، ١٩٠شعبه دارای ٢۵٣شعبه اقماری هستند و از این تعداد، ١٧شعبه اقماری دائم و ٧۵شعبه اقماری غیردائم است.»
 مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: «مقدمات و زیرساختهای خدمات غیرحضوری و اینترنتی برای دسترسی بیشتر بیمهشدگان به خدمات تامین اجتماعی، فراهم شده است و خدمات این سازمان از طریق اینترنت و موبایل در دسترس بیمهشدگان است.»