روزنامه سپید | اخبار 15 | 04 آذر 1393 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d33237
رئیس کمیته حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره بهضرورت ورود موتورسیکلتهای برقی به چرخه حملونقل عمومی تصریح کرد: «با ایجاد سیاستهای سلبی و ایجابی باید استفاده از موتورسیکلت برقی بهجای موتورسیکلت بنزینی در شهر رونق گیرد.» ابوالفضل قناعتی با تاکید
بر اینکه در برنامه 5 ساله دوم برای شهرداری تهران تکلیف شده ورود خودروها و موتورسیکلتهای برقی و هیبریدی را بهمنظور ورود به چرخه حملونقل عمومی در دستور کار داشته باشد گفت:«با عنایت به رویکرد اعضای شورای شهر بر استفاده کمتر از انرژی فسیلی، سیاستها و اعتبارات برنامه 5 ساله دوم
بر مبنای کاهش استفاده از سوختهای فسیلی بوده است.» به گفته قناعتی، افزایش روزافزون آلودگی هوا و آلودگی صوتی و در کنار آن تخلفات بیحدوحصر موتورسواران که امنیت جامعه را به خطر انداختهاند، نگاه اعضای شورای شهر را به استفاده از موتورسیکلتهای برقی سوق داده است. رئیس کمیته حملونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره قیمت موتورهای برقی نیز اعلام کرد که هزینه خرید این وسایل از 2 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است، البته قیمت متوسط و میانگین موتوربرقی که با شرایط تهران هم سازگاری دارد 8 تا 9 میلیون تومان است. قناعتی با تاکید بر اینکه اعطای وام بدون بهره تا سقف 5/6 میلیون تومان معادل ۸۰ درصد قیمت موتوربرقی از سیاستهای تشویقی شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلتهای برقی است، یادآور شد که با سرمایهگذاری 3 میلیونی از سوی راکبان میتوان موتورسیکلت برقی را به وارد چرخه کرد. به گفته رئیس کمیته حملونقل شورای اسلامی شهر تهران تامین چندین پارکینگ در منطقه ۱۲ شهر تهران و ایجاد ایستگاههای هوشمند شارژ باتری بهصورت رایگان در پارکینگهای ایستگاههای مترو، منع تردد موتورسیکلتهای بنزینی در بخشهایی از منطقه ۱۲ و منع تردد موتورسیکلتهای بنزینی در کل محدوده طرح ترافیک شهر تهران پس از ۱۸ ماه از اجرایی شدن طرح از سیاستهایی است که باعث تشویق افراد به جایگزین کردن موتورسیکلتهایشان با موتورسیکلت برقی و استقبال از طرح موتور بیباک میشود.