روزنامه سپید | اخبار 6 | 09 آبان 1394 | لینک خبر:
sepidonline.ir/d3041
همراه بیمار وارد اورژانس میشود امیدش بهبودی بیمار است و چشمانتظار پزشک و پرستاری است تا روند درمان را توضیح دهند. اما به دلیل سرعت عمل در بخش اورژانس، در بسیاری موارد پزشکها و پرستاران آنقدر مشغول هستند که نمیتوانند به تکتک بیمارانشان به اینگونه رسیدگی کنند. به همین دلیل در بسیاری موارد بیماران و همراهانشان از پزشکان و پرستاران این بخش ناراضی هستند. مدیر مرکز ترومای استان قزوین معتقد است که فقط داشتن مهارت برای ارتقای کیفیت و مراقبت از بیماران کافی نیست، بلکه یکی از شاخصهای مهم در این زمینه، برقراری ارتباط صحیح با بیمار است.
محسن ادهمی همچنین از نقش «پرستار خوشآمد گو» در اورژانس خبر داد و گفت: «پرستار خوشآمد گو به همراه بیمار به بخش مربوطه میرود و در آنجا، علاوه بر اینکه بیمار را با مسئول و پرستاران بخش آشنا میکند، نکاتی که به روند بهبودی بیمار کمک میکند را برای او بیان میکند.»
وی هدف از این کار را پاسخگویی به سوالهای بیمار یا همراهش در مورد مراحل درمان دانست و اجرای آن را در افزایش رضایت مراجعهکنندگان، بسیار موثر خواند.
ادهمی افزود: «وجود اعتماد و احترام متقابل بین بیمار با پزشک و پرستار در کنار حالت صدا و چهره کادر درمان، همراه با نوع نگرش و چگونگی انتقال فکر آنان به بیمار، نقش موثری در ایجاد ارتباطی صحیح و موثر خواهد شد. برقراری ارتباط صحیح به این منجر میشود که بیمار زمینه را برای طرح سوال، مناسب دیده و نگرانیها و تمایلات خود را بازگو میکند.»
به گزارش وبدا؛ مدیر مرکز ترومای استان قزوین گفت: «در ارتباط پرستار با بیمار و نقش سازندهاش در بهبودی بیمار باید توجه کرد هرچند صحبت کردن قابلاندازهگیری نیست؛ مهربانی و عطوفت کردن، قابلسنجش نیست؛ احساس همدردی و نوعدوستی داشتن قابلشمارش نیست ولی وجود یک پرستار، سرشار از همه این موارد است.»