چاپ خبر
تـلاش بـرای ثبـت ایـران فـارما در تقویـم جهـانی
روزنامه سپید   |   اخبار 4   |   20 اردیبهشت 1395   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d26252

       سپید: در نشست هم‌اندیشی ستاد اجرایی دومین نمایشگاه «ایران فارما» افزایش سهم بازار داخلی و گسترش بازار جهانی، مهمترین هدف این دوره از برگزاری نمایشگاه عنوان شد.

       عباس کبریایی‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در این نشست گفت: «برخلاف نمایشگاه‌های داخل کشور که عمده بازدید شرکت‌کنندگان از غرفه‌ها صورت می‌گیرد، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی محور اصلی برگزاری نمایشگاه دارویی دنیا است و خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران این دوره از برگزاری نمایشگاه «ایران فارما » شاهد تحقق این هدف هستیم.»

       وی با بیان این موضوع که یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه این است که ایران فارما مقدمه‌ای برای برگزاری CPHI در ایران شود، خاطرنشان کرد: «برخی از الگوهای برگزاری این نمایشگاه CPHI است و با توجه به روند اجرایی آن تا کنون و پیشرفت قابل توجه مشارکت‌کنندگان در کمتر از پنج ماه زمان باقی‌مانده به شروع نمایشگاه، امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاه دارویی بی‌بدیلی در منطقه باشیم.» در ادامه لیلا چگینی مدیر دومین نمایشگاه ایران فارما، در توضیح روند اجرایی برگزاری نمایشگاه گفت: «بر خلاف نمایشگاه‌های برگزار شده در کشور، تمام تلاش گروه اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما این است تا با تعیین گروه‌های هدف خاص و از سوی دیگر مخاطبان خاص، این نمایشگاه را به یک رخداد ملی تبدیل کنند.»

       وی افزود: «تولیدکنندگان دارو، مواد اولیه و موثر دارویی، تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی و دارویی، تجهیزات مراقبتی و پزشکی، چاپ و بسته‌بندی، تجهیزات و ماشین‌آلات داروسازی، توزیع‌کنندگان و پخش‌کنندگان این صنعت و داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی از جمله مهمترین گروه‌های هدف شرکت‌کننده و پزشکان، داروسازان، پژوهشگران، محققان، سرمایه‎گذاران، صاحبان ایده و تکنولوژی از جمله مهمترین مخاطبان این دوره از برگزاری نمایشگاه هستند.» مدیر دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ضمن تاکید بر اهداف برگزاری نمایشگاهی در این وسعت خاطرنشان کرد: «تاکنون شرکت‌های دارویی اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و همچنین کشورهای آسیایی چون هند، کره جنوبی و چین در دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته (ایران فارما) نسبت به رزرو غرفه اقدام کرده‌اند و با توجه به تمایل شرکت‎های خارجی و داخلی برای حضور در این دوره از نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده فضای مفید نمایشگاهی به طور کامل واگذار گردد.»

       وی با اشاره به 9 هزار متر فضای مفید نمایشگاه اظهار داشت: «ایران فارما صرفا یک نمایشگاه نیست و در طول سه روز برگزاری این رخداد بزرگ دارویی تلاش شده است تا برنامه‌های علمی و آموزشی مختلفی با محور نقاط قوت و ضعف صنعت دارو، فناوری نوین QR ، نگارش پرپوزال نویسی در صنعت دارو و روش‌های مشارکت بانکی در این صنعت از سوی متخصصان برای علاقه‌مندان در قالب ورک‌شاپ‌های تخصصی در سالن‌هایی با جمعیت 60 تا 100 نفر برگزار شود. همچنین بسیاری از انجمن‎های دارویی و علمی طی صحبت‌های انجام گرفته با دبیرخانه نمایشگاه از برگزاری همایش‌های سالیانه و اعطای بازآموزی به اعضای خود در حاشیه این نمایشگاه خبر دادند.»

       وی در پایان بیان کرد: «شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه ایران فارما در صدد آن است تا با همکاری تمامی انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و هلدینگ‌های دارویی کشور « ایران فارما» را به عنوان یک رخداد بزرگ دارویی در تقویم کشور و جهان ثبت کند؛ ورک شاپ‌های نکته‌ای که بارها از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بر آن تاکید شده است و طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، شورای مشورتی متشکل از رئیسان اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با این نمایشگاه برای بهره‌مندی از تمامی نظرات تشکیل شده‌است.»