چاپ خبر
ایران‌هلث هجدهم، نمایشگاهی با رویکرد متفاوت
روزنامه سپید   |   اخبار 6   |   28 اردیبهشت 1394   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d24149

هجدهمین نمایشگاه ایران هلث فعالیت خود را درمحل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرد. امسال بیش از 530 غرفه و شرکت از ایران و سایر کشورهای جهان در زمینه دارویی و خدمات سلامت در این نمایشگاه شرکت کردند.
تاکنون 17 دوره از این نمایشگاه برگزار شده که دوره هجدهم توسط شرکت صنعت سلامت برگزار شد. هجدهمین نمایشگاه ایران هلث با توجه به حمایت‌هایی که از آن صورت گرفته است، رویکرد دیگری پیدا کرده است. در این نمایشگاه شرکت‌های توانمند در صنعت سلامت می‌توانند محصولات خود را در سطح گسترده و بین‌المللی معرفی کنند و ارتباط مستقیم با صاحبان صنایع، مصرف‌کنندگان و پزشکانی داشته باشند که از این محصولات استفاده می‌کنند. شناخت رقبا از دیگر مزایای حضور در این نمایشگاه‌ها است که باعث می‌شود، شرکت‌ها شناخت کاملی از شرایط بازار به‌دست ‌آورند و یک تعامل در این زمینه با شرکت‌های همسایه که در این نمایشگاه حضور دارند برقرار کنند.
شرکت صنعت سلامت با هدف برپایی نمایشگاه‌ها و کنگره‌های تخصصی و ارائه خدمات و مشاوره‌های فنی و تخصصی در سال ۱۳۹۱، توسط 4 اتحادیه و انجمن تخصصی (انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران و انجمن شرکت‌های مهندسی پزشکی ایران) رسما تاسیس شد و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌های نمایشگاهی، برگزارکننده بزرگ‌ترین نمایشگاه تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و خدمات سلامت است. برای این دوره از نمایشگاه به‌منظور حضور پررنگ‌تر بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی برنامه‌ریزی دقیق و منظمی صورت گرفته است. به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت سلامت کشور، رونمایی از فناوری‌های روز دنیا، ارتقای توریسم درمانی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان نخبه از جمله اهداف مدنظر برای برگزاری این نمایشگاه است.
نمایشگاه ایران‌هلث بزرگ‌ترین رویدادی است که در بخش تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات سلامت برگزار می‌شود و در نمایشگاه امسال بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و غرفه‌ها را شرکت‌های تولیدکننده داخلی تشکیل می‌دهند. البته در کنار این شرکت‌ها، نمایندگان کمپانی‌های خارجی در ایران و همچنین برخی شرکت‌های خارجی به‌صورت مستقیم حضور یافته‌اند. این تعداد شرکت و چنین مجوعه‌ای، قطعا در هیچ کنگره و نمایشگاه دیگری به‌صورت یک جا جمع نمی‌شود. بنابراین حضور این مجموعه در کنار هم فرصت مغتنمی را در اختیار بازدیدکنندگان ایران‌هلث که عمدتا مصرف‌کنندگان خصوصی و دولتی مانند بیمارستان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی هستند، قرار می‌دهد تا با مقایسه جامع کالا‌ها، محصولات موردنیاز خود را انتخاب کنند. یکی از اتفاقات خوبی که امسال روی داد، این بود که تعداد سالن‌های نمایشگاهی از 8 سالن به 12 سالن افزایش پیدا کرد و شاید اگر نمایشگاه مساعدت بیشتری می‌کرد و سالن‌های بیشتری در اختیار ما قرار می‌داد، می‌توانستیم تعداد مشارکت‌کنندگان را بیشتر از این کنیم. همچنین تعداد شرکت‌کنندگان از 430 شرکت در سال گذشته به 550 شرکت افزایش یافته و تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه 2 برابر شده است. ایران همواره در بحث پزشکی، به تجهیزات و دستگاه‌ها و موارد مصرفی نیاز داشته و خواهد داشت. سیاست‌های دولت در طرح تحول سلامت نیز به حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی پیش می‌رود و ما باید کاری کنیم که انگیزه و علاقه به تولید در این حوزه افزایش یابد. مهم‌ترین خواسته این حوزه این است که در درجه اول توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در حوزه صنعت سلامت برای تامین نیازهای کشور بارور شود و بر این اساس دستگاه‌های مسئول به شرکت‌ها برای نوسازی خطوط و فرایند تولید کمک کنند و ازسوی دیگر تسهیلاتی را برای صادرات کالا و حضور در بازارهای بین‌المللی قائل شوند.
حسین سلمان‌زاده
رئیس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران‌هلث