همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، جمعی از دستیاران تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در نامهای خطاب به وزیر بهداشت، خواستار بازگشت عدالت به آموزشعالی پزشکی شدند. امضاکنندگان این نامه که مشتمل بر دستیارهای بیستوچهار رشته مجزای تخصصی و فوق تخصصی هستند، خواستار توجه همزمان به وظیفه آموزش پزشکی در کنار امر درمان شده و مطالبات خود را در چهار محور عنوان کردهاند.
آنها در این نامه نخستین معضل آموزش عالی پزشکی را «نبود سرانه کافی آموزشی » عنوان کردند.نکتههای محور اول عبارت بودند از دریافتی تاسفبار دستیاران، شرایط رقتبار خوابگاههای دستیاری، تحتالشعاع قرار گرفتن آموزش دستیاران توسط اساتید به دلیل مشغله کاری و فشار درمانی، کشیکهای سخت و طولانی خصوصاً در رشتههای جراحی دومین محور این نامه به «تداخل در وظایف حرفهای پزشکان متخصص» اشاره شد.آنها معتقدند اقداماتی از قبیل صدور اجازه تاسیس آزمایشگاههای عمومی و تک تخصصی و اعطای مسئولیت فنی آزمایشگاهها به افراد فاقد صلاحیت در سایر رشتههای غیرپزشکی را نوعی بازی با سلامت آحاد مردم است.سومین محور این نامه بیتوجهی نسبت به پارهای رشتههای تخصصی ازجمله «پزشکی اجتماعی» و «طب کار» اشاره شد. در پایان این نامه به تصمیماتی نظیر افزایش ظرفیت رشتههای تخصصی پزشکی، تغییر ساختار، حذف و ادغام پارهای رشتهها و تغییر در نحوه شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی(بورد) ابراز نگرانی کردند.