سلامت در رسانه‌ها

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو:
برخی شرکت‌ها حاضر به پرداخت هزینه‌ طرح برچسب اصالت نیستند


تاریخ انتشار : 14 آذر 1394 ساعت 13:22
0
0
e
p
+
-
اندازه متن :
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو گفت: «متاسفانه برخی شرکت‌های آرایشی، بهداشتی و غذایی حاضر به پرداخت هزینه اجرای طرح برچسب اصالت و انجام مسئولیت اجتماعی خود در برابر مصرف‌کنندگان نیستند.»

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از سازمان غذا و دارو، مونا جابری‌دوست اظهار داشت: «طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده‌های سلامت‌محور در راستای ایجاد ابزاری برای تفکیک فرآورده‌های اصیل و دارای مجوز بهداشتی از فرآورده‌های قاچاق و تقلبی راه‌اندازی شده و درحال اجرا است و به‌طور قطع مزایای اجرای این طرح به نحو شایسته متوجه عموم جامعه خواهد شد.»
جابری‌دوست افزود: «درحالی که مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها تضمین کیفیت و سلامت مصرف‌کننده است، جای تعجب دارد که چرا برخی شرکت‌های آرایشی، بهداشتی و غذایی حاضر به پرداخت این هزینه و انجام مسئولیت اجتماعی خود در برابر مصرف‌کنندگان نیستند.»
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو اضافه کرد: «نکته قابل توجه این است که اطلاعات ماخوذه از شرکت‌های واردکننده، درراستای شناسه‌گذاری کالا به هیچ‌وجه محرمانه نبوده و در سایر کشورها نیز این اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما متاسفانه برخی منتقدان که از شفاف‌شدن فعالیت‌های خود بیم دارند، موضوعی را که به‌عنوان نقطه قوت طرح تلقی می‌شود به عنوان نقطه ضعف مطرح می‌کنند.»
به گفته جابری‌دوست، هزینه ثبت هر شناسه در این طرح 10تومان است و این مبلغ برای شناسه‌دار کردن فرآورده‌های مجاز و اصیل از سوی شرکت‌های صاحب کالا در مقایسه با سودهای سرشاری که شرکت‌های واردکننده فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و غذایی به‌دست می‌آورند بسیار ناچیز بوده و جای هیچ‌گونه بحثی را باقی نمی‌گذارد.
جابری‌دوست تاکید کرد: «طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده‌های سلامت‌محور در بیش از60کشور دنیا درحال اجرا است و روند و اجرای طرح مذکور در ایران نیز مطابق با استاندارهای روز دنیا بوده و از پشتوانه‌های لازم قانونی برخوردار است.»


شما منتشر کنید در


مطالب مرتبط


دیدگاه کاربران


ارسال دیدگاه


نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      
طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه