میرزابیگی خبر داد:
معاون پرستاری وزیر بهداشت از آغازی جدید در تحول کیفیت مراقبتهای پرستاری خبر داد و گفت: «کیفیت این مراقبتها با ابلاغ شیوه جدید اعتباربخشی بیمارستانها در روزهای آینده و کاهش محسوس ثبت سنجهها، ارتقا مییابد.»
تحول در کیفیت خدمات پرستاری کلید خورد
31 خرداد 1395 ساعت: 14:3
31 خرداد 1395 ساعت: 14:3
معاون پرستاری وزیر بهداشت از آغازی جدید در تحول کیفیت مراقبتهای پرستاری خبر داد و گفت: «کیفیت این مراقبتها با ابلاغ شیوه جدید اعتباربخشی بیمارستانها در روزهای آینده و کاهش محسوس ثبت سنجهها، ارتقا مییابد.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، محمد میرزابیگی ارتقای کیفیت مراقبتهای پرستاری و کاهش ثبت سنجهها را از خواستههای مهم پرستاران عنوان کرد.
میرزابیگی افزود: «پرستاران در روزهای آینده با این ابلاغ جدید شاهد کاهش شدید سنجههایی خواهند بود که تا زمان حاضر مجبور به ثبت آنها هستند؛ ضمن اینکه از این پس ارتقای کیفی مراقبتهای بالینی از بیماران در اولویت قرار میگیرد.» وی گفت: «شیوه نامه اعتباربخش بیمارستانها، طی فرآیندی تیمی و علمی با همکاری معاونت درمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت اصلاح شده است و با این اقدام سنجههای اعتباربخشی در حوزه مراقبتهای پرستاری تخصصی شده و به شدت کاهش یافته است؛ همچنین پرستاران در روزهای آینده و بعد از ابلاغ این شیوهنامه میتوانند به جای ثبت سنجه های اعتباربخشی در ایستگاه پرستاری، بیشتر وقت خود را در بالین و در خدمت بیماران باشند.»
میرزابیگی ادامه داد: «یکی از مشکلات جدی پرستاران شاغل در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی در چند سال اخیر، ثبت تعداد زیادی سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها بود که وقت زیادی از آنها میگرفت و مجبور بودند در طول شیفت (نوبت ) کاری خود، ضمن خدمت به بیماران، مدتهای زیادی را برای ثبت این سنجهها صرف کنند.»
وی یادآور شد: «این مساله باعث شده بود که از یک طرف بیماران شاهد این باشند که پرستاران به جای رسیدگی به آنان، ساعتهای طولانی در ایستگاههای پرستاری درحال نوشتن روی کاغذ باشند و از طرفی نیز برخی بیماران از عملکرد پرستاران گلهمند میشدند و تصور میکردند که احتمالا پرستاران به آنان توجهی ندارند ؛ ضمن اینکه این موضوع موجب خستگی و نارضایی خود پرستاران نیز شده بود.»
معاون وزیر بهداشت افزود: «افزایش سنجههای اعتباربخشی در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی در دورههای گذشته صورت گرفت و در دولت یازدهم یکی از خواستههای اصلی پرستاران از وزارت بهداشت، بازنگری اساسی در نحوه و روند اعتباربخشی بیمارستانها بود.»
میرزابیگی اضافه کرد: «در گذشته تعداد کل سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها بسیار زیاد و بالغ بر 2هزار سنجه بود که اکثر آنها را پرستاران باید با صرف ساعتها وقت، ثبت میکردند و این کار اجباری، آنان را از بالین و مراقبتهای کیفی از بیماران دور میکرد.»
وی اضافه کرد: «اکنون در آییننامه جدید اعتباربخشی بیمارستانها، ضمن کاهش شدید تعداد سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها، شاهد تخصصی شدن، کاربردی شدن و تیمی شدن فرآیند اعتبار بخشی هستیم که نقش پرستاران را در عرصههای مراقبتهای بالینی، مدیریت پرستاری و مدیریت و رهبری بیمارستانها به نحو چشمگیر و موثری افزایش میدهد.»
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: «اصل اعتباربخشی بیمارستانها برای پایش عملکرد، افزایش کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مردم و بیماران و در نهایت برای درجهبندی بیمارستانها لازم است، اما روش اجرای اعتباربخشی، تعداد زیاد سنجهها و ثبت آنها توسط پرستاران در سالهای اخیر موجب خستگی آنان و نیزآزردگی بیماران شده بود.»
وی گفت: «آیین نامه جدید اعتباربخشی بیمارستانها با همکاری تعدادی از صاحبنظران و کارشناسان خبره پرستاری از معاونت پرستاری وزارت بهداشت که سالها خودشان از ارزیابهای ارشد طرح اعتباربخشی و با اشکالات آن آشنا بودند و با محوریت معاونت درمان وزارت بهداشت، تدوین شد که بیشک با ابلاغ و اجرای آن، شاهد افزایش رضایتمندی پرستاران و بیماران خواهیم بود.»
میرزابیگی افزود: «پرستاران در روزهای آینده با این ابلاغ جدید شاهد کاهش شدید سنجههایی خواهند بود که تا زمان حاضر مجبور به ثبت آنها هستند؛ ضمن اینکه از این پس ارتقای کیفی مراقبتهای بالینی از بیماران در اولویت قرار میگیرد.» وی گفت: «شیوه نامه اعتباربخش بیمارستانها، طی فرآیندی تیمی و علمی با همکاری معاونت درمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت اصلاح شده است و با این اقدام سنجههای اعتباربخشی در حوزه مراقبتهای پرستاری تخصصی شده و به شدت کاهش یافته است؛ همچنین پرستاران در روزهای آینده و بعد از ابلاغ این شیوهنامه میتوانند به جای ثبت سنجه های اعتباربخشی در ایستگاه پرستاری، بیشتر وقت خود را در بالین و در خدمت بیماران باشند.»
میرزابیگی ادامه داد: «یکی از مشکلات جدی پرستاران شاغل در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی در چند سال اخیر، ثبت تعداد زیادی سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها بود که وقت زیادی از آنها میگرفت و مجبور بودند در طول شیفت (نوبت ) کاری خود، ضمن خدمت به بیماران، مدتهای زیادی را برای ثبت این سنجهها صرف کنند.»
وی یادآور شد: «این مساله باعث شده بود که از یک طرف بیماران شاهد این باشند که پرستاران به جای رسیدگی به آنان، ساعتهای طولانی در ایستگاههای پرستاری درحال نوشتن روی کاغذ باشند و از طرفی نیز برخی بیماران از عملکرد پرستاران گلهمند میشدند و تصور میکردند که احتمالا پرستاران به آنان توجهی ندارند ؛ ضمن اینکه این موضوع موجب خستگی و نارضایی خود پرستاران نیز شده بود.»
معاون وزیر بهداشت افزود: «افزایش سنجههای اعتباربخشی در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی در دورههای گذشته صورت گرفت و در دولت یازدهم یکی از خواستههای اصلی پرستاران از وزارت بهداشت، بازنگری اساسی در نحوه و روند اعتباربخشی بیمارستانها بود.»
میرزابیگی اضافه کرد: «در گذشته تعداد کل سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها بسیار زیاد و بالغ بر 2هزار سنجه بود که اکثر آنها را پرستاران باید با صرف ساعتها وقت، ثبت میکردند و این کار اجباری، آنان را از بالین و مراقبتهای کیفی از بیماران دور میکرد.»
وی اضافه کرد: «اکنون در آییننامه جدید اعتباربخشی بیمارستانها، ضمن کاهش شدید تعداد سنجههای اعتباربخشی بیمارستانها، شاهد تخصصی شدن، کاربردی شدن و تیمی شدن فرآیند اعتبار بخشی هستیم که نقش پرستاران را در عرصههای مراقبتهای بالینی، مدیریت پرستاری و مدیریت و رهبری بیمارستانها به نحو چشمگیر و موثری افزایش میدهد.»
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: «اصل اعتباربخشی بیمارستانها برای پایش عملکرد، افزایش کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مردم و بیماران و در نهایت برای درجهبندی بیمارستانها لازم است، اما روش اجرای اعتباربخشی، تعداد زیاد سنجهها و ثبت آنها توسط پرستاران در سالهای اخیر موجب خستگی آنان و نیزآزردگی بیماران شده بود.»
وی گفت: «آیین نامه جدید اعتباربخشی بیمارستانها با همکاری تعدادی از صاحبنظران و کارشناسان خبره پرستاری از معاونت پرستاری وزارت بهداشت که سالها خودشان از ارزیابهای ارشد طرح اعتباربخشی و با اشکالات آن آشنا بودند و با محوریت معاونت درمان وزارت بهداشت، تدوین شد که بیشک با ابلاغ و اجرای آن، شاهد افزایش رضایتمندی پرستاران و بیماران خواهیم بود.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد