مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان در وظایف خود کوتاهی نکرده است، گفت: «دولت باید منابعی را که به سازمان بیمه سلامت ایران متعهد بوده پرداخت کند تا این سازمان بدهیهای خود را در اسرع وقت پرداخت کند.»
بیمه سلامت در وظایف خود کوتاهی نکرده است
12 اردیبهشت 1395 ساعت: 13:2
12 اردیبهشت 1395 ساعت: 13:2
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان در وظایف خود کوتاهی نکرده است، گفت: «دولت باید منابعی را که به سازمان بیمه سلامت ایران متعهد بوده پرداخت کند تا این سازمان بدهیهای خود را در اسرع وقت پرداخت کند.»
محمدجواد کبیر مدیر عامل بیمه سلامت ایران در گفتگو با سپیدآنلاین در خصوص بدهیهای این سازمان گفت: «بدهیهایی که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت ایران دارد مشمول چند بخش بوده که در ابتدا در خصوص بیمهشدگان جدید است. قبل از اجرای کتاب ارزشهای نسبی و افزایش تعرفهها، برآوردمان این بود که بتوانیم با حدود 2 هزار میلیارد تومان، جمعیت هدف را که براساس مصوبه دولت افراد نیازمند و محروم بودند، تحت پوشش قرار دهیم. این اقدام انجام شد و امروز حدود 11 میلیون نفر را تحت پوشش داریم و در وظایفی که دولت ما را به اجرای آن مکلف کرده، کوتاهی نکردهایم.»
کبیر در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید روش بیمهشدن افراد اصلاح شود، افزود: «در دفترچه بیمه سلامت قید شده است که دارنده این دفترچه میتواند از نظام ارجاع خدمت دریافت کند. بنابراین به وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامهریزی و همه دولت اصرار میکنیم که منابع سلامت، به جز نظام ارجاع در مسیر دیگری هزینه نشود.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه برای برونرفت از مشکلات و کسری منابع، راهی جز مدیریت منابع وجود ندارد، ادامه داد: «دولت باید منابعی که به سازمان بیمه سلامت ایران متعهد بوده را پرداخت کند تا این سازمان بدهیهای خود را در اسرع وقت پرداخت کند. ما برای ادامه راه باید مسیر اثربخش و کارا را انتخاب کنیم تا اتلاف منابع به حداقل برسد.»
کبیر به قول مسئولان از جمله شخص رئیسجمهور برای رفع مشکلات بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: «باید شرایط اقتصادی دولت را ببینیم و نباید خیلی در این زمینه بلند پروازی کنیم . سازمان بیمه سلامت خود را متعهد میداند که در برابر موسسات پاسخ لازم را بدهد. از اینکه اختلال در شرایط پرداخت ایجاد شده، اظهار شرمندگی دارم ولی این را قول میدهم که تمام تلاش ما و مجموعه وزارت رفاه و مجموعه نظام سلامت برای بازپرداخت موسسات است که امیدواریم چندان به دور نینجامد.»
کبیر در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید روش بیمهشدن افراد اصلاح شود، افزود: «در دفترچه بیمه سلامت قید شده است که دارنده این دفترچه میتواند از نظام ارجاع خدمت دریافت کند. بنابراین به وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامهریزی و همه دولت اصرار میکنیم که منابع سلامت، به جز نظام ارجاع در مسیر دیگری هزینه نشود.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه برای برونرفت از مشکلات و کسری منابع، راهی جز مدیریت منابع وجود ندارد، ادامه داد: «دولت باید منابعی که به سازمان بیمه سلامت ایران متعهد بوده را پرداخت کند تا این سازمان بدهیهای خود را در اسرع وقت پرداخت کند. ما برای ادامه راه باید مسیر اثربخش و کارا را انتخاب کنیم تا اتلاف منابع به حداقل برسد.»
کبیر به قول مسئولان از جمله شخص رئیسجمهور برای رفع مشکلات بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: «باید شرایط اقتصادی دولت را ببینیم و نباید خیلی در این زمینه بلند پروازی کنیم . سازمان بیمه سلامت خود را متعهد میداند که در برابر موسسات پاسخ لازم را بدهد. از اینکه اختلال در شرایط پرداخت ایجاد شده، اظهار شرمندگی دارم ولی این را قول میدهم که تمام تلاش ما و مجموعه وزارت رفاه و مجموعه نظام سلامت برای بازپرداخت موسسات است که امیدواریم چندان به دور نینجامد.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد